شهردار خرمشهر از توافقات برای حل مشکل بدهی چندساله این اداره به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

عبدالامیر کمایی، شهردار خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته در نشستی با سازمان تامین اجتماعی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان قرار است تا به منظور تسویه بدهی چندساله شهرداری خرمشهر نسبت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت قسطی صورت گیرد.

او افزود: مبلغ و مدت زمان تسویه آن هنوز مشخص نشده اما تصمیم بر میزان پرداختی با توجه به توان مالی شهرداری خرمشهر خواهد بود.

به گفته ی کمایی مبلغ بدهی شهرداری این شهرستان نسبت سازمان تامین اجتماعی به دلیل انباشته شدن در سال های پیشین بسیار زیاد است و پیگیری ها در سال های گذشته نه تنها مشکل را برطرف نکرده است بلکه موجب بروز مشکلات دیگری نیز شده است، تا جایی توقیف و نقل و انتقال بسیاری از املاک شهرداری خرمشهر را در پی داشته است.

شهردار خرمشهر از برطرف شدن مشکل پرداختی چهار درصد بیمه کارکنانی خبر داد که به علت پرداخت نشدن آن امکان بازنشستگی را نداشتند.

او بیان کرد: با پرداخت حق بیمه کارکنان شهرداری خرمشهر در حال حاضر تمام پرسنل می توانند به صورت مستمر از خدمات تامین اجتماعی در حوزه درمان و سوابق بیمه استفاده کنند.

کمایی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تمهیدات قانون گذار در حمایت از طبقه کارگر شناسایی برخی از مشاغل بعنوان مشاغل سخت و زیان آور است ، گفت: در توافقاتی که با مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان حاصل شد تا در بحث استفاده از این ظرفیت قانونی برای کارکنان شهرداری خرمشهر تسهیلگری شود .

نشست امروز با سید محمد مرعشی مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان و ارسلان غمگین مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان به دعوت شهردار خرمشهر و با هدف بررسی و همکاری برای حل مشکلات مرتبط با حوزه تامین اجتماعی و اداره کار  در شهرداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.