فرماندار ایرانشهر گفت: سیزدهم آبان انقلابی دیگر و روز به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی شعبانی فرماندار ایرانشهر گفت  :یکی از وقایع یوم الله ۱۳ آبان، هجرت بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: همان گونه که قرآن و ادیان الهی هجرت را اساس شکل گیری تمدن‌ها می‌دانستند، پیامد هجرت امام خمینی (ره) هم در سال ۴٣پیروزی انقلاب و آغاز بنیان تمدن نوین اسلامی شد و بزودی این تمدن نوین در جهان فراگیر خواهد شد.

فرماندار ایرانشهر بیان کرد: پیام این تمدن رستگاری انسان در دو جهان است و باعث تحول بشریت خواهد شد. دوری امام از وطن برخلاف تصور دشمن، منشاء حرکت بزرگ تشکیل جمهوری اسلامی شد.

وی تصریح کرد: اساس تمدن نوین اسلامی که به عنوان دین مکمل همه ادیان است اکنون نضج گرفته و در کمتر از ۲ دهه آینده، شاهد پیشرفت و رشد تمدن جهانی اسلام خواهیم بود که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است.

وی اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال ۵۸ به تعبیر امام راحل (ره) انقلاب دوم ملت ایران بود و اهمیت آن از این نظر است که پیروزی ما بر کل جهان استکبار بود و آن روز ابهت اسکتبار جهانی شکست و دهان ظالمان که به خراب کردن انقلاب چشم دوخته بودند، خرد شد و ملت ایران آن روز قدرت خود را به جهانیان نشان داد.

وی ادامه داد: امروز باید هوشیار باشیم و راه اصلی را گم نکنیم و تا زمانی که سرلوحه کار ما استکبار ستیزی باشد، عظمت ما بالنده و شکوفا خواهد شد.

شعبانی گفت: باید گرامی بداریم این گام بزرگ تاریخی ملت ایران را که باعث ثبت یک حرکت عظیم در پرونده انقلاب و تاریخ حیات ملت ما شده است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان صاحبان امروز و فردای کشور هستند و در سال ۵۸ پیامشان این بود که ما به استکبار جهانی و قدرت‌های زیاده خواه اجازه تعرض و دخالت در امور کشور را نخواهیم داد و با همه توان ایستادگی کردند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان آن روز قاطعانه در پای شعار‌های استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و حفظ عزت ایران ایستادند.

وی تصریح کرد: دانش اگر مفید نباشد پایه رهایی نخواهد شد. دانش آموزان ما در سال ۵۸ با جانفشانی انقلاب را بیمه کردند و امروز هم با نواختن زنگ انقلاب، تثبت آن راه را برای تدوام مسیر انقلاب و جاودانه شدن ارزش‌های انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ادامه می‌دهند.

شعبانی افزود:مسوولیت ما تنها به خودمان محدود نمی‌شود. انقلاب ما جنبشی رهایی بخش بوده و ما حامی ملت‌های مظلوم و آزادی خواه هستیم و کمک می‌کنیم تا بتوانند از زیر بار ظلم آزاد شوند و به عزت و استقلال برسند.

وی اظهار داظت: ما با پیروی از قرآن، سیره اهل بیت، امام و شهدا و تحت رهبری حکیمانه رهبر انقلاب تا نابودی کامل استکبار و رفع ستم و بی عدالتی ایستاده ایم و گرامی داشت یوم الله ۱۳ آبان تصریح و تاکید بر این خط مشی است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: 13آبان ، روز استکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار