مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: طرح دیگری جایگزین طرح مرکز دفن زباله‌های روستایی الموت شرقی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، نجفی، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری گفت: زمینی اداره کل منابع طبیعی به  مساحت ۴ هزار متر مربع برای طرح مرکز دفن زباله‌های روستایی الموت شرقی اختصاص داد که اگر این سایت در این زمین راه اندازی می‌شد به علت افزایش جمعیت، وجود گردشگران و تغییر الگوی مصرف حداکثر دو سال آینده پر می‌شد.

وی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) طرح مطالعاتی انجام و مقرر شد در این منطقه کارگاه پردازش پسماند کوچک مقیاس احداث و قسمتی از زباله که قابل استفاده نیست دفن شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری با اشاره به حمایت سازمان محیط زیست از این طرح گفت:مقرر شد برای اجرای این طرح ۸ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.

نجفی با بیان اینکه تا کنون این بودجه اختصاص نیافته است، افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده این صندوق جدا از سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود و هزار میلیارد تومان در آن موجود است که تا کنون به هیچ استانی اختصاص نیافته است.

وی اضافه کرد: برای دریافت این بودجه مکاتبات انجام شده و پیگیر آن هستیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری گفت: ۲۰ مهر جلسه‌ای با بخشداران، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار و یک ماه فرصت داده شد تا نقاطی برای دفن موقت زباله شناسایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار