رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال وجوه سرقتی در فضای مجازی با اخذ دستور قضایی به مالباختگان عودت داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کسانی رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت : شیوع بیماری کرونا و استفاده بیشتر از فضای سایبری موجب کوچ مجرمین از فضای حقیقی به فضای مجازی شده است.

او گفت : در سال‌های اخیر افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور و توسعه خدمات مبتنی بر وب به خصوص در حوزه خرید و فروش محصولات آنلاین سبب رشد جرایم اینترنتی شده به طوری که امسال حدود ۹۴ درصد جرایم پلیس فتا نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کسانی افزد: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۵۲ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان کرمانشاه در هفت ماهه اول امسال مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است که نسبت به پارسال رشد چشمگیری داشته است.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان افزود: هنگام استفاده از فضای سایبری بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکرده و از نصب نرم‌افزار یا بدافزار‌هایی که اطلاعاتی نسبت به آن ندارند و دسترسی‌های نامتعارف از کاربران می‌خواهند، پرهیز کنند.

کسانی گفت: هرگز به افراد در دنیای مجازی اعتماد نکرده و به پیام‌هایی با عناوین شرکت در قرعه‌کشی، برنده شدن در مزایده یا مسابقه، خرید اقلام کمیاب، انواع کمک‌های مالی، مشارکت در سود‌های معاملاتی مختلف و ... اطمینان نکرده و هیچ مبلغی را به حساب اشخاص واریز نکنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.