اعزام گروهی به بام ایران برای تسریع در وضعیت دامپروری در گندمان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: در آینده گروهی به منظور تسریع در وضعیت دامپروری در چهارمحال و بختیاری به منطقه گندمان اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید جمال سجادی‌پور، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهر گندمان با بیان اینکه این شهرک‌ها در حوزه‌های گلخانه‌ها، آبزیان و دامپروری وجود دارد، اظهار داشت: وزارتخانه مدتی است که در بخش گلخانه‌ها وارد نشده، اما حدود یک سالی است که شهرک‌ها به این موضوع وارد شدند و در این راستا قدم برداشتند.

او افزود: دام ما کم‌بازده است و یکی از دلایلی که اکثر مردم روستا‌ها در معیشت مشکل دارند این است که دام هایشان کم بازده هستند که باید به مرور در شهرک‌های کشاورزی مواردی از جمله اصلاح نژاد، افزایش تولید گوشت و شیر و... مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


سجادی‌پور اضافه کرد: برای احداث مجتمع یا شرکت دامپروری ابتدا باید یک کارگروهی در مناطق مختلف بعد از تحقیقات مکان‌یابی انجام دهد و سپس دستگاه‌های متولی زیرساخت‌های لازم آب، برق و گاز را به منطقه بیاورند و در این صورت ما از آن استقبال می‌کنیم و طرح را برای ردیف بودجه به مجلس انتقال می‌دهیم.

او اظهار داشت: بعد از مکان‌یابی و تأمین زیرساخت‌های لازم برای احداث مجتمع دامپروری از آن استقبال می‌کنیم و طرح را برای ردیف بودجه به مجلس انتقال می‌دهیم.

سجادی‌پور تصریح کرد: وضعیت منطقه گندمان برای دامپروری خوب است و در آینده گروهی برای تسریع دامپروری در کل استان به چهارمحال و بختیاری ارسال می‌شود تا قبل از جمع بندی وضعیت دامپروری کل کشور تحقیقات این منطقه نیز انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.