سفارت افغانستان در اسلام‌آباد و کنسولگری های این کشور در سه شهر پاکستان تحت کنترل طالبان آغاز به کار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که اکنون تحت کنترل طالبان است، اعلام کرده‌ که فعالیت‌ این سفارتخانه و کنسولگری‌های افغانستان در شهرهای پیشاور، کراچی و کویته مانند گذشته ادامه دارد.

این اطلاعیه در صفحه توئیتر سفارت افغانستان منتشر شده و عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان نیز آن را باز نشر کرده است.

این سفارتخانه به مهاجرین افغانستانی مقیم پاکستان، تجاران، اتباع پاکستانی و سایر مراجعین خارجی که خواهان سفر به افغانستان از طریق پاکستان هستند اطلاع داده است که فعالیت‌ سفارت در اسلام آباد و کنسولگری‌های افغانستان در پیشاور، کراچی و کویته مانند سابق ادامه دارد.

به تازگی گزارش شده بود که طالبان فردی را به عنوان کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد تعیین کرده‌است؛ اما سخنگوی طالبان این موضوع را رد کرد.

رسانه‌ها از انتصاب سردار محمد شکیب به حیث کاردار سفارت افغانستان در پاکستان گزارش داده‌بودند.

در گزارش رسانه‌ها از قول مقام‌های طالبان آمده بود: از آنجایی که پاکستان به طور رسمی دولت جدید طالبان را به رسمیت نشناخته، آقای شکیب عنوان رسمی سفیر را نخواهد داشت، اما مسئولیت سفارت را برعهده دارد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هم با بیان اینکه این انتصاب برای اطمینان از عملکرد کنسولی بوده به رسانه‌ها گفته است: «میلیون‌ها پناهنده افغان در پاکستان هستند و مشکلات ویزا نیز وجود دارد.»

در گزارش آمده بود که دو مقام طالبان نیز برای کنسولگری‌های افغانستان در شهرهای کویته و پیشاور پاکستان منصوب شده‌اند.

اگرچه پاکستان پس از به قدرت‌رسیدن طالبان در افغانستان برای به رسمیت شناختن دولت این گروه در سطح جهانی لابی‌گری کرده، اما تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است. حتی اسلام‌آباد هم تاکنون درباره به رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار