نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مطالبه گری از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر بوده و در عدالت و جلوگیری از فساد در جامعه بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان   در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زاهدان اظهارداشت: یکی از فرهنگ‌ها در حوزه اجتماعی فرهنگ مطالبه گریست و این فرهنگ ابزار مهم نظارتی مردم بر مسوولان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مطالبه گری نیازمند تقویت و گسترش در جامعه اسلامی است افزود: جوانان مطالبه گر به عنوان چشم و زبان مردم در احقاق حقوق و مطالبات مردم هستند و وجود چنین جوانانی نماد غیرت دینی و مسوولیت اجتماعی است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه مطالبه گری باید در چهار چوب و طبق احکام شرعی امر به معروف و نهی از منکر باشد گفت: شناخت حق و پرهیز از سطحی نگری، توجه به حق و انصاف و پرهیز از برخورد سیاسی و جبهی، شناخت و اولویت بندی مطالب مهم و ملاحظه همه جانبه و پرهیز از آشوب و تشویش از جمله نکاتی است که باید در این بخش رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: فرهنگ مجموعه‌ای از اتفاقات، رفتار، ایمان، هنجارها، باور مردم و آداب و رسوم یک جامعه است.

وی ادامه داد: فرهنگ دارای اهمیت فراوان و تاثیر گذاری گسترده زندگی فردی و اجتماعی است و شامل حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: فرهنگ قانون‌گرایی و احترام به قانون، فرهنگ تعاون و همکاری اجتماعی، فرهنگ تشکیل خانواده و فرزندآوری، فرهنگ صحیح پرهیز از اسراف و حمایت از تولید داخلی از جمله فرهنگ‌های مهم در حوزه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اساس کار و پایه رشد هر جامعه است گفت: دشمن، فرهنگ جوامع اسلامی و کشور ما را نشانه گرفته و با تهاجم فرهنگی و القای فرهنگ منحط شده خود سعی دارد جامعه ما را به گمراهی بکشاند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار