۸ شرکت خصوصی فعال در حوزه فضایی از سه سال پیش ساخت اولین ماهواره خصوصی کشور را در دستور کار قرار داده بودند که این ماهواره اکنون به مرحله تجمیع و آزمایش رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرابی، رئیس کنسرسیوم شرکت‌های فعال در حوزه فضایی اظهار کرد: ۸ شرکت خصوصی فعال در حوزه فضایی از سه سال پیش ساخت اولین ماهواره خصوصی کشور را در دستور کار قرار داده بودند که این ماهواره اکنون به مرحله تجمیع و آزمایش رسیده است.

رئیس کنسرسیوم شرکت‌های فعال در حوزه فضایی ادامه داد: هدف کنسرسیوم ایجاد منظومه ماهوارهای مخابراتی است و برای رسیدن به این نوع ماهواره‌ها نیاز است سه ماهواره تحقیقاتی ساخته و پرتاب شود.

شهرابی بیان کرد: با افتخار اعلام می کنم شرکت های دانش بنیان در مرحله ای قرار گرفتند که بعد از ١٠ تا ١۵ سال که به عنوان پیمانکاران زیر مجموعه های ماهواره های دولتی را می ساختند اکنون این توانمندی را دارند که بتوانند مستقل از شرکت های دولتی اقدام به ساخت ماهواره کنند و ماهواره ای که مراحل ساخت خود را طی می کند از تمام ماهواره های ایرانی پیشرفته تر است.

رئیس کنسرسیوم شرکت‌های فعال در حوزه فضایی بیان کرد: ما چند هدف را در بخش خصوصی در حوزه فضایی مدنظر قرار داده ایم ما علاقه مند هستیم محصولاتی ارزان تولید کنیم و این موجب سود بخش خصوصی ورود کند همچنین برنامه ریزی کرده ایم تا وارد بازارهای بین المللی شویم زیرا شرایط ما از نظر قیمت و کیفیت در بازارهای جهانی رقابتی است.

شهرابی اظهار کرد: ما به دنبال منظومه یا آرایه کردن ماهواره‌ها هستیم و باید توجه داشت که چند سالی است که بحث منظومه‌های ماهواره ای در دنیا مورد توجه قرار گرفته است و کشور ما هم ظرفیت‌های خوبی دارد تا در این عرصه عرض اندام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار