وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که کودتای نظامی ۲۵ اکتبر در سودان، باعث ایجاد تردید درباره لغو بدهی ۵ میلیارد دلاری فرانسه به این کشور شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه، امروز (جمعه) اظهار داشت که کودتای نظامی در سودان ممکن است پیامد‌هایی بر لغو بدهی‌های ۵ میلیار دلاری فرانسه به این کشور داشته باشد.

آن کلر لاجندر، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در نشست خبری روزانه خود در جمع خبرنگاران گفت: «پاریس شریک خوبی برای سودان بوده است و برنامه لغو بدهی عمومی به عنوان بخشی از ابتکار کشور‌های فقیر  بدهکار در کنفرانسی در پاریس مورد توافق قرار گرفته است.»

او در ادامه افزود: «هر طلبکار اکنون باید یک توافق دوجانبه با سودان امضا کند. واضح است که کودتای نظامی ۲۵ اکتبر این روند را زیر سوال می‌برد.»

فرانسه، دومین طلبکار بزرگ سودان، پس از برکناری عمر البشیر، رئیس‌جمهور سابق در سال ۲۰۱۹، است.

تلویزیون سودان روز جمعه اعلام کرد که ارتش هیئت مدیره تمام شرکت‌های دولتی و پروژه‌های ملی کشاورزی را منحل کرده است که به نظر می‌رسد آخرین اقدام شورای نظامی برای تشدید کنترل خود پس از به دست گرفتن قدرت باشد.

گفتنی است که سودان اخیرا شاهد حوادثی بود که طی آن عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش، دولت عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر را منحل کرد و او را در حبس خانگی قرار داد. این اقدام باعث شد تا کشور‌های غربی از کمک‌های صد‌ها میلیون دلاری خود را به این کشور فقیر صرف‌نظر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار