رحیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید از انتقال فرزندان هیئت علمی به عنوان تسهیلات یاد کرد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: باید از انتقال فرزندان هیئت علمی به عنوان تسهیلات یاد کرد نه اینکه نام سهمیه روی آن گذاشت.

غلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سهمیه انتقال فرزندان هیئت علمی اظهار کرد: انتقال فرزندان هیئت علمی سهمیه به شمار نمی‌آید، چرا که بعد از اعلام قبولی داوطلبان کنکوری در دانشگاه اعمال می‌شود.

او افزود: سهمیه‌هایی که بر شانس احتمال قبولی دیگر داوطلبان تاثیر می‌گذارند در درون ظرفیت‌های اعلام شده هستند، یعنی وقتی می‌گوییم که ۴۰ درصد ظرفیت رشته‌ها به یک رشته خاص اختصاص می‌یابد شانس احتمال قبولی دیگر را متاثر می‌کند.

رحیمی شعرباف تصریح کرد: برای مثال، فرزندان اعضای هیئت علمی بعد از قبولی در دانشگاه‌های کشور می‌توانند به محل خدمت والدین خود منتقل شوند که در اینصورت وضعیت هیچ فرد داوطلب و پذیرفته شده متأثر نخواهد شد، به همین علت نباید اسم آن را سهمیه گذاشت، بلکه باید به عنوان تسهیلات از آن یاد کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تسهیلات انتقال فرزندان هیئت علمی هم اکنون به صورت محدود انجام می‌شود، در گذشته تغییر رشته هم انجام می‌شد که متنفی شده است و هم اکنون تنها انتقال انجام می‌شود.

رحیمی شعرباف ادامه داد: انتقال فرزندان هیئت علمی به شرط داشتن ۹۰ درصدِ آخرین نفر قبولی در رشته محلی که فرد متقاضی جا به جایی از مبدا به مقصد همان رشته باشد، انجام می‌شود، بنابراین این وضعیت تسهیلات حداقلی است که باید با عنوان تسهیلات برای فرزندان هیئت علمی یاد شود، اما به هر حال شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراجع قانونی راجع به این موضوع تصمیم گیری خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
با کلمات بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
هرجور دوست دارید اسمش رو عوض کنید چطور سهمیه تلقی نمیشه وقتی با رتبه ی بالای 20000دانشگاه جعفراباد سفلی قبول میشه بعد انتقالی می گیره برای دانشگاه تهران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایا این رتبه برابری میکنه با زیر 2000که تهران قبول شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چچرا باید از تسهیلاتی استفاده کنه که حقش نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بی عدالتی که میشه اسمش رو گذاشت یانهههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بعدش میشه رانت در نمره و معدل و بعدشم رانت در استخدام
آخرین اخبار