مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: در هفته گذشته ۶۱۸ واحد متخلف در استان به مراجع قضایی معرفی و ۲۶ واحد نیز پلمب شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار کرد: این واحد‌ها شامل هفت سوپر مارکت و خواربارفروشی، سه رستوران، ۲ نانوایی، یک فروشگاه زنجیره‌ای و ۱۳ مورد سایر اماکن می‌شود.

او گفت: با وجود تاکید فراوان به رعایت دستورالعمل فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی، اما در بازرسی‌های انجام شده در یک هفته گذشته، مشخص شد که در ۶۶ درصد اماکن این مولفه رعایت می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان تأکید کرد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مربوط به مطب‌ها با ۴۸ درصد، آرامستان ۴۹ درصد و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو و پایانه‌های مسافربری برون شهری ۵۰ درصد است.

رفعتی بیان کرد: ۹۴۶ مطب در این استان فعال است که در یک هفته گذشته ۳۱ مورد بازدید شد و از این تعداد تنها در ۱۵ مورد فاصله گذاری فیزیکی رعایت شده بود همچنین از ۶۵ آرامستان ۳۲ مورد به این مولفه توجه داشتند.

او افزود: همچنین به دنبال بازرسی انجام شده از چهار هزار و ۸۷۵ مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در ۷۶ درصد این واحد‌ها بهداشت فردی رعایت می‌شود که نسبت به هفته ماقبل ۶ درصد کاهش داشته است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان با بیان اینکه استفاده از ماسک با وجود تاکیدات فراوان رو به کاهش است، گفت: ۶۹ درصد متصدیان و مراجعان به مراکز خدماتی و اماکن عمومی از ماسک استفاده کردند که کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به صنایع ساخت و ساز با ۴۳ درصد و بانک‌ها با ۶۱ درصد است.

انتهای پیام/غ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.