مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت:تمهیدات و تدابیر لازم برای حل مشکل آب شرب دهگلان به دلیل رانش چاه‌های آبرسانی شماره ۲ و ۵ این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مهندس تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با توجه به افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل برداشت‌های بی رویه توسط بخش کشاورزی و همچنین خشکسالی‌های چند سال اخیر، با کمبود آب شرب در دهگلان مواجه هستیم و به همین دلایل چاه‌های آبرسانی شماره ۲ و ۵ که حدود ۴۵ درصد تامین آب دهگلان را برعهده داشتند مورد رانش قرار گرفته و از مدار بهره برداری خارج شده اند که این امر کمبود آب شرب سطح شهر را تشدید نموده است.

تخت شاهی افزود: به همین دلیل  جلسه‌ای در محل سالن جلسات فرمانداری دهگلان با محوریت بررسی بحران پیش آمده آب شرب شهرستان به دلیل رانش چاه‌های آبرسانی شماره ۲ و ۵ برگزار گردید.

او گفت:در این جلسه تصمیمات و مصوباتی اتخاذ شده که امید است با اجرای آن‌ها به زودی مشکل آب شرب شهرستان مرتفع شود.

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهر داشت: ۲ دستگاه تانکر جهت آبرسانی سیار مستقر شده اند.

تخت شاهی خاطرنشان کرد: در همین راستا امور آبفا دهگلان نسبت به بکارگیری پیمانکار جهت لایروبی چاه اقدام نموده و همچنین چاه کشاورزی یک فرد خیر و چاه آب شرب شهرداری جهت جبران بخشی از کم آبی، وارد مدار بهره برداری شده است؛ ضمن آنکه فعلا جیره بندی نیز در حال اجرا می‌باشد.

او تاکید کرد: برای حل مشکل پیش آمده از تمامی ظرفیت‌های لازم در حوزه آبرسانی سیار و اجاره چاه‌های کشاورزی استفاده خواهد شد تا انشالله طی ۱۰ روز آینده مشکل به طور کامل حل و تامین آب کامل و کافی دهگلان انجام شود.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: با هدف رفع نگرانی برای آینده نیز به شکل اضطراری کار تامین منابع مالی لازم جهت حفر ۳ حلقه چاه در دهگلان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آب شرب ، کردستان ، دهگلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.