مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یک هزار میلیارد ریال برای اجرای ۱۳۵ هزار هکتار طرح آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیلاب در سفر حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به استان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: استان سمنان به وسعت ۹.۷ میلیون هکتار در دامنه جنوبی سلسه کوه‌های البرز و در کمر بند خشک و نیمه خشک با میانگین بارندگی حدود ۱۴۰میلیمتر در پهنه سیل خیز کشور قرار دارد و این امر ضرورت اجرای پروژه‌های آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیل و استفاده از روان آب‌های سطحی را دو چندان می‌کند.

او گفت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیل از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال‌های گذشته باعث کنترل سیل و کاهش خسارت، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و افزایش دبی چشمه‌ها و قنات‌ها در پایین دست حوضه‌های آبخیز شد و با توجه به نمود عینی اثرات اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیل و اتمام رساندن پروژه‌های مذکور در سطح ۱۳۵ هزار هکتار مبلغ ۱۰۰۰میلیارد ریال اعتبار در سفر ریاست جمهور به استان سمنان اختصاص یافت.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان، ۵۵ درصد را نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد را هم جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل‌های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.