نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم تدوین سریع طرح جامع گردشگری در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،آیت‌الله محمد باقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با محوریت رویداد بین‌المللی ۲۰۲۲ ساری با تاکید بر تدوین سریع طرح جامع گردشگری در استان، گفت: طی سه سال اخیر کم‌کاری‌هایی انجام شده که انتظار می‌رود در این مدت مسائل جدی گرفته شود.

او در ادامه خواستار بهسازی و بازسازی آثار تاریخی استان شد و افزود: امکان ایجاد این جایگاه‌ها وجود ندارد، با کم‌توجهی به آثار میراثی دست‌کم جلوی تخریب این آثار گرفته شود.

غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: باید از این ظرفیت برای معرفی جامع و کامل مازندران به خوبی استفاده شود.

او افزود: اردوی راهیان نور جنگل از اقدامات خوب سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا است چرا که رزمندگان مازندران در حوزه حفظ امنیت استان زحمت بسیاری کشیده و شهدای بسیاری را تقدیم کردند.

شریعتی گفت: لازم است به بحث گردشگری جنگل توجه ویژه شود و ما هم در این مسیر حتما حمایت می‌کنیم.

محمد عباسپور مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا در ادامه این جلسه، افزود: در راستای بحث ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲، سپاه کربلا با همه زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد کمک خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه جشنواره هنری و گردشگری چلچلا در راستای بحث گفتمان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است، افزود: حضرت آقا بحث گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مقابله با تحریم‌های دشمن می‌دانند که به دنبال خشن نشان داده چهره جمهوری اسلامی در جهان هستند.

عباسپور در ادامه با بیان اینکه گردشگری تعالی بخش یکی از برنامه‌های ما در این حوزه است، گفت: باید از ظرفیت علما، مشاهیر، امام‌زاده‌ها، مقبره شهدا و روایداد‌های تاریخی که در استان داریم استفاده کرد که این برنامه درگردشگری تعالی بخش پیگیری می‌شود.

عباسپور با اشاره به اینکه قرار است با استفاده از ظرفیت ریلی استان راه‌اندازی تور گردشگری جنگل را با محوریت اتفاقات سال ۶۰ داشته باشیم، افزود: این برنامه با همان مدل راهیان نور جنوب اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا گفت: یکی از اهداف جشنواره هنری گردشگری چلچلا معرفی آثار فاخر و کمک به بحث محتوایی «ساری پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو سال ۲۰۲۲» است.

 نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با محوریت رویداد بین‌المللی ۲۰۲۲ ساری از صبح امروز در سالن میراث فرهنگی و گردشگری مازندران برگزار شد، در این نشست نمایندگان مازندران به برخی ظرفیت‌ها و چالش‌های حوزه گردشگری مازندران اشاره کرده و از پوستر نخستین جشواره هنری گردشگری چلچلا رونمایی شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.