هر چند میزان اهدای خون در استان کرمانشاه در ۷ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷.۶ درصد افزایش داشته، اما نیاز مراکز درمانی استان به فراورده‌های خونی امسال ۳۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان گفت : با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته بدلیل بیماری کرونا تعداد زیادی از اعمال الکتیو در مراکز درمانی استان به تعویق افتاده بود، این عمل‌ها هم اکنون با تراکم بیشتری انجام می‌شود که همین موضوع باعث شده امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیاز مراکز درمانی استان به فرآورده‌های خونی بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.

او با بیان اینکه هم اکنون به همه‌ی گروه‌های خونی نیازمندیم، گفت : بخصوص در تامین فرآورده پلاکت با توجه به عمر کوتاه ۳ روزه‌ای که دارد، بیشترین چالش را داریم.

او افزود: روزانه حدود ۲۰۰ واحد خون در ۲۵ مرکز درمان استان درخواست می‌شود که تامین این میزان واحد خون نیازمند مراجعه روزانه حدود ۲۵۰ نفر برای اهدای خون است تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز روزانه، میزان ذخایر خونی را برای اتفاقات غیر منتظره نیز در حد قابل قبولی حفظ کنیم.

صالحی فر افزود: افراد ۱۸ تا ۶۰ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰ سال با تایید پزشک معتمد مراکز خون گیری می‌توانند برای اهدا خون اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.