آمریکا دستور خروج دیپلمات‌های غیر ضروری از اتیوپی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، درپی ناآرامی‌های اخیر در اتیوپی، آمریکا دستور خروج دیپلمات‌های غیرضروری را از این کشور صادر کرد.

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار یک هشدار امنیتی در پایگاه اینترنتی سفارت این کشور در اتیوپی، از آمریکایی‌های مقیم اتیوپی خواسته بود «در اسرع وقت» این کشور آفریقایی را ترک کنند.

سفارت آمریکا اعلام کرده بود: «امنیت در اتیوپی بسیار شکننده است. ما به شهروندان آمریکایی که در اتیوپی هستند توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.»

این در حالی است که پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در صفحه توییتر خود خواستار پایان جنگ در اتیوپی و شروع مذاکرات صلح در اسرع وقت شده بود.

همچنین پیشتر سفارت عربستان در «آدیس بابا» پایتخت اتیوپی از شهروندان و اتباع خود خواسته بود به دلیل وخامت اوضاع در اتیوپی و پیشروی شورشیان تیگرای هر چه زودتر این کشور را ترک کنند.

سفارت عربستان در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد این اتفاق در پی تحولات و شرایط فعلی اتیوپی صورت می‌گیرد و شهروندان سعودی باید حداکثر احتیاط را انجام دهند و از خود مراقبت کنند.

گفتنی است در حال حاضر به دلیل نزدیک شدن نیرو‌های تیگرای، دولت اتیوپی در سراسر کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است. درگیری بین نیرو‌های جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای و دولت این کشور تاکنون باعثت جان باختن هزاران غیر‌نظامی و آوارگی حدود ۲.۵ میلیون نفر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار