دولت عراق دستور داد کنسولگری‌های بلاروس در بغداد و اربیل تعطیل شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، دولت عراق دستور داد تا کنسولگری‌های بلاروس در بغداد و اربیل تعطیل شوند.

سرکنسول بلاروس در منطقه کردستان اوایل امروز (شنبه) گفت دولت عراق تصمیم به بستن کنسولگری این کشور در بغداد و اربیل را گرفته است.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی که اوایل امروز منتشر شد، این دیپلمات بلاروسی اعلام کرد که سفیر کشورش در عراق که در آنکارا اقامت دارد، به وی دستور داده تا کنسولگری اربیل را به فرمان دولت عراق ببندد.

او همچنین اعلام کرد: دولت عراق تصمیم گرفت تا کنسولگری بلاروس در اربیل را نیز ببندد.

همچنین در تصاویری که در پایگاه خبری شفق نیوز منتشر شده، پایین کشیده شدن پرچم بلاروس از کنسولگری افتخاری این کشور در اربیل نشان داده شده است.

گفتنی است دستور بسته شدن کنسولگری بلاروس در بغداد و اربیل در حالی منتشر شده که صد‌ها پناهنده عراقی تلاش دارند تا با عبور از مرز‌های بلاروس، خود را به کشور‌های اتحادیه اروپا برسانند؛ اما این پناهندگان با رفتار خشونت آمیز نیرو‌های بلاروسی روبرو شده اند.

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان پیشتر در دیدار با سفیر بلاروس در عراق بر ضرورت در نظر گرفتن ابعاد انسانی و نیز حمایت از کودکان و نیؤ ؤنان مهاجر به اروپا تأکید کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار