شمس اللهی با اشاره به اینکه در شش‌ماهه نخست امسال در استان ایلام بیش از ۲۹۶ میلیون متر‌مکعب گاز مصرف شده است، گفت: این مقدار مصرف در واحد‌های صنعتی، خانگی، ادارات دولتی و آموزشی، CNG و تجاری بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه در شش‌ ماهه نخست امسال در مجموع ۲۹۶ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۳۹ متر مکعب گاز در سطح استان ایلام مصرف شده است، گفت: در بخش صنعت ۱۹۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۰۷ متر مکعب، خانگی ۶۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۱۹۷ متر مکعب، ادارات دولتی و آموزشی ۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۸۲۹ متر مکعب، CNG‌ها ۲۴ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۴۹ مترمکعب و مشترکین تجاری ۷ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۰ متر‌مکعب گاز مصرف شده است.

او با بیان اینکه این مقدار مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل در‌ مجموع ۱۱ درصد رشد داشته‌ است، ادامه داد: مصرف واحد‌های صنعتی و CNG نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ و ۶ درصد افزایش و مشترکین خانگی، تجاری، ادارات دولتی و آموزشی به ترتیب ۳۷ و ۶ و ۴۳ درصد کاهش مصرف گاز داشته اند.

شمس اللهی با اشاره به اینکه با ورود به آبان ماه، هر‌ سال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی دچار افزایش شدید می‌شود، اظهار کرد: نزدیک به ۶۰ درصد سبد انرژی استان از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود و این آمار نشان می‌دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل‌های انرژی است و بایستی برنامه ریزی مدون و استراتژیک برای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات و پایداری گاز وقفه ایجاد نشود.

او تامین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش‌ها را در گرو مصرف بهینه گاز طبیعی دانست و مطرح کرد: انتظار می‌رود که آحاد مختلف استان با صرفه جویی از این نعمت خدادادی، شرکت گاز استان را یاری کنند تا فصل سرد امسال بدون قطعی گاز سپری شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با شروع فصل سرما مردم از وسایل گرمایشی گاز سوز از جمله بخاری استفاده می‌کنند، اظهار کرد: قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات گازسوز، از صحت کارکرد سیستم‌های گرمایشی و نیز مسدود نبودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرده و بازرسی و بازبینی لازم انجام شود.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: مصرف گاز ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.