رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: با پیگیری‌های مکرر محیط زیست و مسوولان این شهرستان و با همکاری شرکت گاز در سالجاری ۱۸ کوره آجرپزی فعال در این شهرستان به گاز طبیعی متصل شده و سایر کوره‌ها نیز در صورت فعالیت حتما باید از سوخت گاز طبیعی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدانور هاشمزهی رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت  : کوره‌های آجرپزی ایرانشهر به دلیل استفاده از نفتگاز بخش زیادی از آلودگی‌های منطقه را ایجاد می‌کردند.

وی گفت: این کوره‌ها به دلیل انتشار ذرات معلق و گاز‌های خروجی از دودکش از قبیل گاز‌های دی اکسید کربن، مونو کسید کربن، اکسید نیتروژن و دی اکسید گوگرد نقش زیادی در ایجاد آلودگی هوای حوزه شهرستان ایرانشهر و بمپور داشتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر افزود: جایگزینی گاز طبیعی با نفت کوره در کوره‌های آجرپزی این شهرستان یکی از عوامل موثر بر کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش هزینه است و این تغییر سوخت از تولید و انتشار گاز‌های خطرناک سمی به میزان قابل ملاحظه‌ای در منطقه کاسته و در هزینه‌های اجتماعی و زیست محیطی ناشی از انتشار آلاینده‌های اتمسفر صرفه جویی کرده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کوره آجر ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار