قدرت نمایی چین با اعزام جنگنده به حریم هوایی تایوان

در راستای نمایش قدرت نظامی پکن، ۱۶ جنگنده چینی وارد حریم هوایی تایوان شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از «دیلی اکسپرس»، مقامات تایوان ساعاتی پیش اعلام کردند چین ۱۶ جنگنده به حریم هوایی تایوان اعزام کرده است.

وزارت دفاع تایوان با تأیید خبر ورود این جنگنده‌ها در حساب توییتری خود نوشت: ۱۶ هواپیمای جمهوری خلق چین (شامل ۱۰ جنگنده J-۱۶ و شش جنگنده J-۱۰) وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی جنوب غربی تایوان در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۱ شدند.

بر اساس گزارش دیلی اکسپرس، هردو نوع این جنگنده‌ها چند منظوره هستند که این بدان معناست که هم قادر به جنگ هوایی بوده و هم قادر به انجام عملیات‌های بمباران هستند. همچنین بر اساس این گزارش، زمانی که حضور این جنگنده‌ها مشخص شد، مقامات تایوان با ارسال هواپیمای خود، هشدار رادیویی صادر کرده و سامانه موشکی پدافند هوایی خود را به منظور نظارت بر این اقدامات فعال کردند.

گفتنی است این اقدام در میان افزایش تنش‌ها میان چین و تایوان رخ داده است. پکن در هفته‌های اخیر تحرکات نظامی خود علیه تایوان را افزایش داده است. در ماه‌های اخیر بار‌ها جنگنده‌های نظامی چین بر فراز آسمان تایوان به پرواز درآمده اند.

دولت پکن، اما گفته پرواز جنگنده به هیچ وجه ارتباطی با تحرکات نظامی ندارد. دولت چین معتقد است اگر آمریکا دست از دخالت آشکار خود در تایوان بردارد تمامی اختلافات سیاسی میان پکن و تایپه قابل حل است. روز چهارشنبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش سالانه خود از اقدامات چین علیه تایوان اظهار نگرانی کرده بود. مقامات نظامی آمریکا همواره تاکید کرده اند در صورت برخورد نظامی میان چین و تایوان از تایپه حمایت خواهند کرد.

دریای چین جنوبی، جزیره تایوان و جزایر مورد اختلاف توکیو و پکن در دریای چین شرقی از جمله مناطقی است که احتمال رویارویی نظامی وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
یعنی واقعا مردم تایوان باور ندارند که تایوان بخشی از چین هست آخر هر آدم بیسوادی هم میفهمد که با این حجم جنگنده های چینی که هر روز حریم هوایی تایوان رو نقض میکنند ووارد خاکش میشوند و تایوان هم جرات ندارد یک طرقه در کند خودشان هم باوردارند که تایوان بخش جدا نشدنی چین واحد هست و بقیه کارها سایر کشورها هم نمایشی هست .
آخرین اخبار