مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۲۱۶ مددجو به علت جرائم غیرعمد (بدهی مالی) در زندان‌های این استان چشم انتظار کمک‌های نیکوکاران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یداله روحانی منش مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه ۲۱۶ بدهکار مالی در زندان‌های استان همدان چشم انتظار کمک های نیکوکاران هستند گفت: از این تعداد ۱۶۷ زندانی مالی، ۴۳ زندانی ناتوان در پرداخت مهریه، پنج زندانی دیه ناشی از سوانح و یک نفر هم به علت ناتوانی در پرداخت نفقه در زندان به سر می‌برد.

او افزود: ۱۵۱ زندانی جرائم غیرعمد استان همدان از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که ۶ تن از آنان زن بودند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: زندانیان آزاد شده در هفت ماهه امسال شامل ۱۰۲ زندانی دارای محکومیت مالی، ۳۳ زندانی مهریه، ۱۵ زندانی ناتوان در پرداخت نفقه و یک زندانی دیه ناشی از حوادث است.

یداله روحانی منش با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان ۳۷۵ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال بوده است افزود: با تلاش ستاد دیه و رایزنی‌های انجام شده ۸۱ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال از بدهی زندانیان را شاکیان پرونده بخشیدند.

او اضافه کرد: بیش از ۱۴ میلیارد و ۶۱۱ میلیون ریال از این بدهی توسط زندانیان پرداخت و ۲۸ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال آن نیز از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین و پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: با توجه به پایین بودن درآمد زندانی و خانواده آن‌ها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی به صورت یک‌جا، افزون بر ۲۳۴ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال از این بدهی قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

روحانی منش گفت: کمک پرداختی برای پرونده‌های مالی و دیه ۱۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.