استاندار خراسان رضوی گفت: میزان رعایت نکات بهداشتی در خراسان رضوی به حدود ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده که این رقم پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: کاهش رعایت شیوه نامه‌ها بدان معنا است که باید اهتمام جدی و گسترده‌تری نسبت به رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم.

او با بیان اینکه حتما باید برش‌های عملیاتی، بخشی و صنفی در مقابله با کرونا داشته باشیم، افزود: باید به مدارس، سالن‌های پذیرایی، کارخانجات و اصناف مسئولیت بدهیم و از ظرفیت بدنه مردمی در مقابله با ویروس منحوس کرونا استفاده کنیم؛ به این منظور هنر دستگاه‌های اجرایی این است که مردم را بسیج کنند.

 استاندار خراسان رضوی خطاب به فرمانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان  ادامه داد: آمادگی‌ها باید همچنان حفظ شود، بدین منظور حتما گروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شهرستان‌ها اعزام می‌شود تا در مواجهه با موج احتمالی بعدی، کمبود‌ها مشخص و نیازمندی‌ها مرتفع شود.


بیشتر بخوانید


نظری با تاکید بر تسریع سرعت واکسیناسیون کرونا در حاشیه شهر مشهد، بیان کرد: دعوت و اقناع مردم برای انجام واکسیناسیون با جدیت بیشتری دنبال شود و ائمه جماعات در محافل و مساجد اهمیت این موضوع را برای مردم تبیین و مطرح کنند تا مردم سریعتر واکسینه شوند.

او با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی استان، تصریح کرد: باید در مبادی ورودی مسافر به استان اعم از فرودگاه و مرز حتما موضوع تست کرونا بطور جدی‌تر دنبال شود.

 استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای سنین ۶۰ سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید شروع شود.

 

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.