به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از خودروهای سدان هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به هوندا آکورد و هوندا سیویک اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، هوندا آکورد و هوندا سیویک این روزها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.
هوندا نسل یازدهم سیویک را در اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی کرد و آکورد را چند ماه قبل به روز کرد. هر دوی این چهار درها با دینامیک رانندگی هوشمند، قابلیت اطمینان در رانندگی و فروش بالا، امتیاز بالایی گرفته اند. اما کدام یک بهتر است؟
سیویک: هوندا فضای داخلی سیویک را برای مدل نسل یازدهم به روزتر کرده است. اکنون جذابیت این خودرو نسبت به قبل افزایش یافته و صندلیهای ماشین بسیار راحت و خوب است. بهطور کلی می توان گفت داخل این خودرو یک مرزی بین خوب و عالی وجود دارد. طراحان هوندا با اشاره به وضعیت رانندگی سیویک، گفته اند که در کنسول مرکزی از موادی استفاده شده که اثر انگشت روی آن نمی ماند و دارای دکمه های زیادی نیست و یک دکمه تنظیم صدا وجود دارد.
هر دو سیویک و آکورد دارای برخی از کلاسیکترین فضای داخلی در کلاسهای مربوطه هستند. زیباییشناسی سیویک جدیدتر اولویت دارد اما آکورد نیز ایرادی ندارد و افرادی که به دنبال فضای بیشتری هستند، آکورد را ترجیح می دهند.
آکورد: آکورد اکنون بسته به تریم، مواردی مانند هدآپ نمایشگر، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم، هوندالینک و وای فای را شامل میشود. مهم نیست که خریداران به سراغ کدام تریم بروند، یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی در بالای داشبورد خواهند یافت.
سیویک: تریم پایین سیویک از یک صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی بهره می برد، در حالی که نسخه تورینگ که تریم بالاتر می شود دارای یک صفحه نمایش ۹.۰ اینچی است، این نسخه همچنین از یک شارژر بی سیم بهره میبرد و دارای پورتهای USB در هر دو ردیف است، همچنین این نسخه دارای هوندالینک اما در آن هدآپ نمایشگر یا قابلیت Wi-Fi ارائه نمی شود.
آکورد: آکورد با دو موتور توربوشارژ و یک آپشن هیبریدی در دسترس است. موتور پایه این خودرو یک ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ پوند فوت گشتاور است. موتور ارتقا یافته یک موتور ۲.۰ لیتری توربو چهار سیلندر با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۳ پوند فوت گشتاور است. از سال ۲۰۲۱، هیچ گزینه گیربکس دستی وجود ندارد. ۱.۵ لیتری به یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) متصل میشود، در حالی که موتور بزرگتر به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل میشود.
آکورد به شکل هیبریدی نیز عرضه میشود. این مدل از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی و یک بسته کلاچ مرطوب جدید به جای گیربکس سنتی استفاده میکند. این موتور تفاوت بین موتورهای دیگر را تقسیم میکند و ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ پوند فوت گشتاور ارائه میدهد.
سیویک: هوندا سیویک پایه از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ پوند فوت گشتاور نیرو میگیرد. همچنین یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۷ پوند فوت گشتاور موجود است. هر دو موتور را فقط میتوان با گیربکس CVT در فرم سدان داشت. فقط هاچ بک یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه میدهد.
هوندا میگوید آکورد و سیویک هر دو میتوانند با سوخت معمولی بدون سرب کار کنند، حتی در موتورهای توربو که معمولاً به سوخت سوپر نیاز دارند.
انتهای پیام/