مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه داروخانه‌های خراسان رضوی به لحاظ لزوم حضور مسئول فنی و ممنوعیت عرضه دارو‌های قاچاق و خارج از فهرست به صورت مستمر پایش می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی روح‌بخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در نیمه نخست امسال هزار و ۳۲ بازدید از داروخانه‌های سطح کلانشهر مشهد صورت پذیرفته است که این روند همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به الزام ثبت اطلاعات داروخانه‌ها در سامانه وزارت بهداشت، افزود: ۸۳۰ باب داروخانه خصوصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اطلاعات خود را در سامانه HIX وزارت بهداشت ثبت نموده اند که از این تعداد، ۶۱۰ باب به صورت روزانه و نیمه وقت در سطح شهر مشهد و تعداد ۹۱ باب به صورت شبانه روزی در این شهر فعالیت دارند.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی هزار و ۳۲ بازدیدی که امسال از داروخانه‌های سطح شهر مشهد انجام شده، ۱۲۶ مورد تخلف گزارش شده است که از این تعداد، ۸۶ مورد عدم حضور مسئول فنی و بقیه مربوط به عرضه دارو‌های قاچاق و خارج از فهرست بوده است.

روحبخش بیان کرد: طی بررسی‌های موارد تخلف؛ ۱۲۶ مورد تذکر کتبی به داروخانه‌ها داده شد، ۱۱ مورد در کمیسیون ماده ۱۱ و ۲۰ طرح شده و هفت مورد تعلیق صلاحیت فنی مسئولان فنی داروخانه‌ها، ۶ مورد قطع سهمیه دارویی و ۶ مورد ارجاع به مراجع قضایی صورت پذیرفته است.

او تصریح کرد: این مدیریت آماده دریافت نظرات و پیشنهاد‌ها در حوزه داروخانه ها، شرکت‌های توزیعی، کارخانجات داروسازی و همچنین پیگیری برای برخورد قانونی با مداخله گران در امر دارو و درمان بیماران است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.