مدیر کل استاندارد استان اردبیل از تعیین تعرفه مربوط به آزمون دوره‌ای ترازو‌های سبک در راستای حمایت از مصرف کنندگان در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در راستای حمایت از حقوق شهروندی و همچنین حفظ حقوق اصناف، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری (سالانه) اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش از سال ۱۳۰۴ مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و در ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶ نیز مجددا بر آن تاکید گردیده است.

او افزود: اداره کل استاندارد استان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری وظایف تصدی گری، انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای وسایل سنجش را به شرکت‌های حقوقی تائید صلاحیت شده واگذار کرده و بطور مستمر بر فعالیت‌های شرکت‌های مزبور نظارت دارد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: میزان تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت) برای انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای ترازو‌ها معادل نیم ساعت کار کارشناسی مورد تائید یعنی مبلغ ۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین گردیده است؛ که با در نظر گرفتن شرایط استان و حمایت از اصناف مبلغ مزبور طبق مصوبات کمیته راهبری اوزان و مقیاس‌های اداره کل متشکل از نمایندگان استانداری و سازمان صمت و اتاق اصناف تعرفه مزبور معادل ۱۵ هزار تومان در یک سال مصوب شده است.

علایی افزود: این اداره کل آمادگی خود را جهت دریافت و بررسی هرگونه انتقادات و پیشنهادات مربوط ازطریق شماره تلفن گویا ۱۵۱۷ و شماره تماس‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.