استاندار هرمزگان، واکسیناسیون را راهکار اصلی ایجاد ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا دانست و بر لزوم تکمیل روند واکسیناسیون در هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بندرعباس با اشاره به تاثیرات گسترده واکسیناسیون در کاهش بستری و فوت به دلیل بیماری کرونا، گفت: واکسیناسیون راهکار اصلی ایجاد ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا است و تکمیل روند واکسیناسیون در هرمزگان باید با جدیت پیگیری شود.

دوستی افزود: واکسیناسیون گروه‌های مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید، کارمندان و کارکنان مشاغل و فعالان در اصناف مختلف برای انجام فعالیت‌ها و حضور در کلاس‌های درس، محل کار و ادارات الزامی است.

استاندار هرمزگان گفت: داشتن کارت واکسن، شرط الزامی برای حضور در کلاس‌های درس است و همچنین با اصنافی که شاغلان آن‌ها واکسن دریافت نکرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود و نظارت و برخورد با متخلفان در این زمینه از آرایشگاه‌های مردانه و زنانه آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


دوستی با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری، افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری، همچنان ضروری است و باید مورد توجه همگان باشد.

او گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال، بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی و همچنین فعالان در مشاغل پرخطر استان هرمزگان از این هفته همزمان با سراسر کشور، انجام می‌شود و افراد این گروه‌ها که چهار ماه از تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

استاندار هرمزگان همچنین از فرماندار شهرستان حاجی‌آباد و مجموعه بسیج و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دلیل کسب رتبه نخست در واکسیناسیون در استان هرمزگان، قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم گفت: تاکنون در هرمزگان ۹۳ درصد دوز اول واکسن کرونا و ۶۶ درصد هر دو دوز را دریافت کرده اند.

علی رئوفی افزود: اکنون شش شهرستان استان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

او در خصوص آنفلوآنزا در استان هم گفت: تاکنون ۲۱ مورد ابتلا به آنفلوانزا در استان مشاهده شده است که یک نفر از بر اثر این بیماری جان باخته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: با توجه به روند بازگشایی ها؛ اقناع سازی افرادیکه تاکنون واکسن نزده اند و تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دستور کار نخبگان، اساتید و دانشگاهیان و صداوسیما قرار بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست گفت: ارتباط معناداری میان واکسیناسیون با کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا وجود دارد و طبق تجزیه و تحلیل‌های انجام شده در آبان ماه سال جاری، میانگین سنی فوت شدگان کرونا کاهش چشمگیری داشته و از بالای ۶۴ سال به حدود ۵۲ سال رسیده است.

دکتر حسین پور مهمترین علت این موضوع را کامل شدن واکسیناسیون افراد در سن‌های بالاتر دانست و گفت: طبق بررسی انجام شده به علت تکمیل نشدن واکسیناسیون عمومی در افراد جوان تر، علی رغم اینکه این افراد از سیستم ایمنی و قدرت بدنی بالاتری دارند میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در آن‌ها بیشتر است.

او افزود: با توجه به احتمال آغاز موج ششم کرونا در کشور لازم است هر چه سریعتر واکسیناسیون افراد جوان، نوجوانان و کودکان اجرا و تکمیل شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کرونا ، واکسیناسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.