رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری، درباره شگرد ارسال پیامک جعلی نام نویسی برای دریافت سهمیه جبرانی بنزین هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مجرمان سایبری با سوء استفاده از اختلال ایجاد شده موقتی در سامانه‌های جایگاه‌های سوخت و وعده اعطای سهمیه جبرانی به کلیه مالکان وسایل نقلیه، با ارسال پیامک به شهروندان مبنی بر «جهت دریافت سهمیه جبرانی بنزین ویژه آبان ماه به لینک زیر مراجعه بفرمایید» کاربران را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت می‌کنند.

او افزود: کاربر هنگام مراجعه به لینک یادشده و پس از واردکردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی برای پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود که با توجه به وارد کردن اطلاعات بانکی امکان برداشت غیرمجاز از حساب به وجود می‌آید.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: شهروندان به هیچ عنوان فریب شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و اخبار و اطلاعات مورد نظر خود را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری نمایند.

او اظهار داشت: به پیامک‌های ناشناس که درخواست ثبت اطلاعات را دارند، به هیچ‌عنوان اعتماد نکنید و هنگام ورود به درگاه‌های پرداخت الکترونیکی تمام نکات امنیتی شامل شیوه نامه‌های امنیتی، نشانی درگاه، اطلاعات تماس و نشان اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی کنید تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوید.

عسگری ادامه داد: در صورت مواجه با این گونه پیامک‌های جعلی ضمن بی‌توجهی به محتوای پیامک، موضوع را از طریق وبگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار