نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت بافت تاریخی ارزشمند شهر اصفهان بر لزوم رفع مسائل این بافت های فرسوده با مشارکت شهروندان و همراهی مدیران و استفاده از ظرفیت های دستگاه های دولتی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار  با معاون شهرسازی و معماری شهرداری و مدیران حوزه شهرسازی ومعماری به بیان مشکلات حوزه شهرسازی شهر اصفهان پرداخت و با اشاره به اهمیت بافت تاریخی ارزشمند شهر اصفهان مانند منطقه ۳ شهر اصفهان، این بافت را معرف شهر اصفهان دانست و بر لزوم رفع مسائل این بافت ها از جمله دسترسی های نامناسب و گاهاً بسیار کم عرض تاکید نمود.

وی با توجه به حجم زیاد بافت ها فرسوده، اقدامات بهسازی و نوسازی انجام شده در بافت های فرسوده را کم دانست و با اشاره به تجربه پروژه همت آباد افزود: باید به این بافت ها توجه ویژه صورت گیرد و یکی از راهکارهای موفقیت در این خصوص مشارکت شهروندان است و برای به ثمر نشستن این مهم همراهی مدیران و مردم در نوسازی بافت ها در تمامی پروژه های نوسازی لازم است.

وی با تاکید بر لزوم ورود سرمایه گذاران و انبوه سازان در نوسازی بافت های فرسوده بیان کرد: این امر را بر سیاست گذاری های صحیح در مدیریت شهری به ویژه حوزه شهرسازی و معماری منوط است و استفاده از ظرفیت های دستگاه های دولتی در تسریع موفقیت ها موثر خواهد بود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به وظایف حوزه شهرسازی و معماری گفت: حفظ بافت های تاریخی پر اهمیت است و به دلیل مهم بودن مدیریت سیما و منظر شهری به خصوص در بافت های تاریخی لازم است تا رویکردهایی جهت زیباتر شدن شهر در تمامی سطوح شهر با بهره گیری از معماری ایرانی و اسلامی اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ضمن اشاره به جایگاه معاونت شهرسازی و معماری در برنامه ریزی های شهری و تهیه طرح های توسعه شهری، به مدیران این حوزه بهرمندی از ایده های و پیشنهادات شهروندان و حرفه مندان را تاکید نمود.

امام جمعه اصفهان یکی از مهمترین مسائل پیشروی شهر اصفهان را مسئله جاری بودن زاینده رود بیان و بر لزوم تحقق این امر تاکید کرد و افزود: با وجود خشکسالی کشور در سال های اخیر، باید راه های بهره مندی از راهکارهای استفاده بهینه آب درحوزه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به بیان هشت اولویت در نظر گرفته در راستای نیل به اهداف منتخبین مردم در شورای اسلامی دوره ششم و برنامه های شهردار اصفهان پرداخت.
 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.