تجمع معترضان به انتقال اسیر فلسطینی از بیمارستان کابلان به زندان

ده‌ها فلسطینی در اعتراض به انتقال مقداد القواسمی به درمانگاه زندان رمله، در مقابل بیمارستان کابلان دست به تحصن و اعتراض زدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  فلسطین نیوز، ده‌ها فلسطینی در اعتراض به انتقال مقداد القواسمی، اسیر فلسطینی که مدتی طولانی اعتصاب غذا کرده بود، به درمانگاه زندان رمله، در مقابل بیمارستان کابلان  در اراضی اشغالی دست به تحصن و اعتراض زدند.

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی، سیاست‌های نژادپرستانه اشغالگران را علیه اعتصاب کنندگان به ویژه اسیر قواسمی که برای صد و نهمین روز متوالی در شرایط بد سلامتی به اعتصاب خود ادامه می‌دهد، محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در حمایت از اعتصاب کنندگان بنر‌هایی برافراشتند که در برخی از آن‌ها «نه به بازداشت» و «آزادی اعتصاب کنندگان» نوشته شده بود.

پیش از این، عمر القواسمی، پدر مقداد، تلاش مضاعف فلسطینیان و تحت فشار قرار دادن اشغالگران برای آزادی پسرش و نجات جان او از مرگ حتمی در زندان‌های اشغالگران را خواستار شده بود.

عمر القواسمی در اظهاراتی در این باره گفت: «اشغالگران با قدرت خود سعی دارند با انتقال مقداد از بیمارستان کابلان به زندان رمله، او را برای پایان دادن به اعتصاب غذا تحت فشار قرار دهند.»

او در ادامه به شرایط بد انتقال مقداد اشاره کرد و افزود: «انتقال مقداد با وجود ضعف و ناتوانی او در حرکت در بدترین شرایط انجام شد.»

مادر مقداد هم وضعیت سلامتی فرزندش را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: «صورتش زرد و بدنش بسیار سرد بود و دچار مسمومیت خونی شده و ممکن است بیش از این تاب نیاورد و در هر لحظه به شهادت برسد.»

این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که روز پنجشنبه، دادستانی نظامی رژیم صهیونیستی، دستور بازداشت دوباره مقداد القواسمی را با وجود وخیم بودن وضعیت جسمانی وی تایید کرد. این دادستانی مدعی است که گزارش‌های پزشکی حاکی از بهبود وضعیت سلامت این اسیر  است.

مقداد القواسمی، ۲۴ ساله، از دی ماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد. او تا کنون چندبار بازداشت شده و حدود ۴ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی بین محکومیت و بازداشت اداری سپری کرده است.

به غیر از القواسمی، شش اسیر فلسطینی دیگر هم در اعتراض به بازداشت اداری در زندان‌های اشغالگران، مدت هاست که دست به اعتصاب غذا زده اند.

این اسرا علاوه بر فسفوس و قواسمی، شامل علا العرج ۹۱ روز، هشام أبو هواش ۸۲ روز، عيّاد الهريمي ۴۷ روز و لؤي الأشقر  ۲۹ روز اعتصاب کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار