۲۰ هزار رأس دام پروار عشایر کرمانشاه صادر می‌شود

سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه گفت: مجوز صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام از کشور صادر شده که در مرحله اول سهم استان کرمانشاه ۲۰ هزار رأس است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،موسی بیات سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: جامعه عشایری استان با ۱۴ هزار و ۱۰۹ خانوار و جمعیتی معادل ۷۹ هزار و ۲۰۷ نفر در قالب ۱۴ ایل دوره ییلاقی خود را عمدتا در داخل استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه و استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند.

او ادامه داد: ۴.۲ درصد از جمعیت استان عشایر هستند که جزء استان‌های بزرگ عشایری محسوب می‌شویم و رتبه هشتم کشوری را از نظر تعداد عشایر دار هستیم.

سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه بیان داشت: عشایر استان در طول تاریخ همواره در حفظ و تأمین امنیت مرزها و دفاع از کشور نقش مهم و قابل توجهی داشتند، در ایام جنگ تحمیلی ضمن تلاش و فعالیت در عرصه تولید با حضور در جبهه‌های جنگ حضوری چشمگیر در دفاع مقدس داشتند.

او اظهار داشت: کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های که عشایر آن در فصل قشلاق به استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان می‌روند در زمان کوچ به خصوص طی چند سال گذشته با بروز خشکسالی‌ها و فقیر شدن مراتع با مشکلاتی مواجهه شده‌اند.

سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه گفت: امسال در راستای کمک به عشایر در مقطعی به دستور دادستانی خروج کاه از استان ممنوع شد، ولی واقعیت آن است که همچنان قیمت کاه و جو بالا است.

بیات افزود: امسال ۸ هزار و ۵۳۷ تن نهادهای دامی توسط اتحادیه و بخش خصوص تهیه و در اختیار عشایر استان قرار گرفته و علاوه بر آن تسهیلاتی ارزان قیمتی هم جهت خرید علوفه و نهاده‌های دامی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

او در پاسخ به یکی از مطالبات عشایر در خصوص صادرات دام، گفت: وزیر جهاد کشاورزی مجوز صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام کشور را صادر کرده که در مرحله اول سهم استان کرمانشاه ۲۰ هزار رأس است.

بیات افزود: فردا اتحادیه مرکزی که به عنوان مباشر است به استان کرمانشاه سفر خواهند کرد که با عقد قرارداد در مرحله اول ۲۰ هزار رأس دام پروری عشایر خریداری و صادر می‌شود.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: امور عشایر ، صادرات ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.