مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس در دیدار با فرماندار شهرستان ممسنی، توسعه اشتغال و گردشگری ممسنی را با سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری امکان‌پذیر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس گفت: حرکت جدیدی در توسعه گردشگری شهرستان ممسنی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی ایجاد شود.

او با اشاره به اینکه در شهرستان ممسنی به منظور توسعه اقتصادی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تغییر یابد، بیان کرد: نقش پویای تعاونی‌ها در توسعه صنایع‌دستی و دست بافته‌ها نیازمند همکاری منسجم دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان ممسنی است.

شه‌دوست شیرازی با تاکید بر اینکه امروز سرمایه‌گذاری در عرصه صنایع بزرگ و کارخانه‌ها حجم مالی بالایی را نیاز دارد، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری حجم کم مالی در صنعت گردشگری می‌توان از ظرفیت خوب این شهرستان با توجه به قرارگرفته در مسیر حیاتی بین استانی، بیشترین استفاده رو برد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس  ادامه داد: شهرستان ممسنی در حوزه آموزش صنایع‌دستی حمایت می شود که در صورت اعلام آمادگی شهر ممسنی در توسعه صادرات تولیدات صنایع‌دستی همراه و حامی هستیم.

داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی نیز افزود: شهرستان ممسنی به دلیل وسعت وسیع و دارا بودن سه اقلیم متفاوت، یکی از شهرستان‌های دارای شرایط و ظرفیت مناسب در توسعه گردشگری است.

او  با اشاره به درصد قابل‌ توجه توسعه منابع انسانی این شهرستان در کشور، توجه به اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری را لازم دانست.

ایوبی با بیان اینکه تردد روزانه از مسیر حیاتی این شهرستان بین ۵ تا ۷ هزار خودرو بوده اضافه کرد: استفاده از ظرفیت اقتصاد جاده‌ای، مجتمع‌های گردشگری و رستوران‌ های بین‌ راهی نیازمند نگاه متفاوت مردم و هماهنگی‌های بین دستگاهی است.

فرماندار شهرستان ممسنی اظهار کرد: تغییر ذائقه مردم و استفاده از ظرفیت جوامع محلی در توسعه گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان لازم است.

او در سفر یک‌ روزه مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس به شهرستان ممسنی با همراهی فرماندار شهرستان از محل شهر تاریخی لیدوما بازدید شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار