ادامه پیشروی‌های گسترده نیرو‌های یمنی در مأرب

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی‌های خیره کننده خود در استان مأرب ادامه دادند و پادگان راهبردی «الخنجر» را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری «الخبر» به نقل از منابع نظامی در یمن امروز یکشنبه از پیشروی نیرو‌های دولت نجات ملی این کشور در استان الجوف خبر داد و اعلام کرد که این نیرو‌ها به دنبال قطع خطوط امداد به دولت مستعفی در استان مأرب هستند.

منابع میدانی ویژه امروز یکشنبه گفتند که نیرو‌های ارتش دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) بعد از درگیری با نیرو‌های دولت مستعفی به ریاست «منصور هادی»، پادگان راهبردی «الخنجر» را به کنترل خود در آوردند.

به گفته این منابع، نیرو‌های ارتش یمن با سیطره بر این پادگان و پیشروی به سمت شرق استان الجوف (هم‌مرز با عربستان سعودی) خود را به خط «الرویک» رسانده و قصد دارند آخرین خطوط امدادرسانی به نیرو‌های دولت مستعفی در استان مأرب را قطع کنند.

بر اساس این گزارش، پیشروی نیرو‌های دولت نجات ملی در راستای فشار این نیرو‌ها برای بازپس گیری شهر مأرب است؛ چرا که تنها دو شهرستان «الوادی» و «مأرب» در این استان تحت کنترل دولت مستعفی و ائتلاف سعودی است.

با آزادسازی پادگان مذکور، نیرو‌های ارتش یمن بیش از پیش از سمت شمال به سمت شرق حرکت کرده و در حال دور زدن شهر مأرب هستند.

طی روز‌های گذشته، مناطق جنوب و جنوب غربی شهر مأرب شاهد درگیری بین نیرو‌های دولت نجات ملی و نیرو‌های دولت مستعفی بود و ائتلاف سعودی برای ممانعت از پیشروی نیرو‌های دولت نجات ملی ده‌ها بار اطراف شهرستان الجوبه را هدف حملات هوایی قرار داد.

برخی منابع وابسته به دولت مستعفی دیروز مدعی شدند که نیرو‌های تحت امر این دولت توانسته‌اند نیرو‌های دولت نجات ملی را پس زده و مناطق «العمد» و پادگان «ام الریش» را در جنوب مأرب دوباره به دست بگیرند که با پاتک سنگین نیرو‌های ارتش یمن این نیرو‌ها در امتداد رشته‌کوه «البلق» به عقب نشستند.

اخبار تأیید نشده طی ۲۴ ساعت گذشته حکایت از این دارد که در بخش سد مأرب، نیرو‌های ارتش یمن خود را به دامنه این رشته‌ کوه رسانده‌اند و در صورت نفوذ به این رشته‌کوه‌ها که سد طبیعی در اطراف شهر مأرب است، با توجه به تجربه جنگی نیرو‌های صنعاء در کوهستان پیشروی‌ها سریع‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار