مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: عملیات نجات‌بخشی و ساماندهی تپه تاریخی چال خندق سمنان، به فاصله کمتر از یک روز پس از دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا دوست‌محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از تپه تاریخی چال خندق سمنان، در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان، ساماندهی محوطه این منطقه تاریخی را خواستار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: دستور سیدعزت الله ضرغامی برای نجات‌بخشی تپه تاریخی چال خندق یا دژ چرمنه اجرایی شد و در حال انجام است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید روز پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ از جاذبه‌های سمنان گفته بود: وضعیت بنای شیشه‌ای در کنار تپه تاریخی چال خندق، زیبنده یک تپه تاریخی نیست و نیاز به ساماندهی دارد.

ضرغامی در بازدید از تپه چال خندق بر ساماندهی حریم این تپه تاریخی با مشارکت شهرداری تاکید کرد و افزود: با اعتبارات محدودی که در سفر‌های استانی وجود دارد این محوطه تاریخی در سمنان ساماندهی شود و از سویی نیاز است برای برنامه‌های توسعه‌ای که در دست اجرا است، اعتبار تامین شود.

تپه چال خندق شاهجوق مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شماره ۸۶۲۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.