رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگاه خانواده‌محور اساس دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان منوچهر مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان  اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شورای ششم، گفتگو با نخبگان، کارشناسان و متولیان امور در حوزه‌های گوناگون بوده است.


وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد چند برابر شدن رشد جمعیت سالمندان در کشور و شهرمان خواهیم بود، افزود: بیش از ۹۰ درصد سالمندان کنار خانواده‌های خود زندگی می‌کنند بنابراین اگر قرار است به مسئله سالمندی بپردازیم باید آن را در سایه خانواده بشناسیم، زیرا نگاه خانواده‌محور اساس دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: باید در خصوص سالمندان به یک مسؤلیت حقوقی برسیم و پاسخ به نیاز‌های لازم را پیگیری کنیم؛ البته در ابتدای راه نیستیم چرا که اتفاقاتی افتاده و خواهد افتاد، اما هر موردی که نیازمند تسهیل است را تسهیل خواهیم کرد.

مهروی‌پور گفت: با همراهی دبیرخانه شورای سالمندان سندی قوی‌تر تنظیم خواهد شد تا نگاه ویژه‌تری به موضوع سالمندی به ویژه افرادی که دور از خانواده هستند داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که ما به دنبال آن هستیم یک فرهنگ سازی و گفتمان سازی در راستای تکریم و عزت سالمندان است و در کنار آن امکانات و سیاست‌ها را به سمت خانواده، احترام به بزرگان و سالمندان خواهیم برد و سعی می‌کنیم در ساخت‌وسازها، حمل‌ونقل عمومی و مشارکت اجتماعی شرایط برای زیست بهتر سالمندان فراهم شود.

شهرداری تسهیلات برای سالمندان را فراهم کند
رسول میرباقری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه افزود: معتقدم باید در حوزه سالمندی کمیته‌ای تشکیل و به واسطه آن فرصت‌های خوبی که در شهر اصفهان داریم احصا شود.

وی افزود: همچنین لازم است امکانات موجود رصد و شناسایی شده و آن میزان که امکان اختصاص به سالمندان را دارد به عنوان تسهیلات در اختیار آنان قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداری مراکز فرهنگی زیادی دارد که با هماهنگی لازم می‌توان آن‌ها در اختیار سالمندان قرار داد یا حداقل در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تخفیف ویژه‌ای برای این قشر در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: سالمندانی که همچنان در خانه زندگی می‌کنند، به خاطر مخارج زندگی شرایط سختی را تحمل می‌کنند؛ لازم است در خصوص بهبود شرایط زندگی و سلامت سالمندان ایده‌های مناسب این قشر بررسی و برای تصویب به شورا آورده شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سالمندان ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار