مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ساخت خانه در دل کوه همیشه به معنای کوه خواری نیست و گاهی به منظور اجرای طرح هادی، کوه ها تخریب می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عده‌ای از مردم برای گذراندن تعطیلات و روز‌های پایانی هفته راهی روستا‌هایشان می‌شوند و به همین دلیل ویلا‌های زیادی در روستا‌ها به چشم می خورد اما با توجه به کمبود زمین، این افراد برای ساخت ویلا به کوه خواری روی آورده اند.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: نظارت‌ها در خصوص اینگونه ساخت و ساز‌ها باید زیر نظر منابع طبیعی انجام شود و اگر مردم ببینند که کوه خواری صورت گرفته است، مردم باید هرچه زودتر این موضوع را اطلاع رسانی کنند تا ما اقدامات لازم را انجام دهیم.

او افزود : کوه خواری در استانمان بسیار محدود است و از همه مهم‌تر آن است که هر خانه‌ای را که در دل کوه ببینیم کوه خواری به حساب نمی‌آید و این قسمت شاید مربوط به اراضی طرح هادی باشند که به بنیاد مسکن داده شده است و دیگر نظارت‌ها بر ساخت و ساز‌ها در این قسمت در دستور کار ما نیست.

نصرآبادی اظهار کرد: آن قسمتی از کوه برای ما مهم است که دارای پوشش گیاهی باشد و اگر فردی در این قسمت تغییری ایجاد کرده باشد و پوشش گیاهی را ازبین برده باشد آن زمان وارد کار می‌شویم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.