رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعضای مادر دیلمی که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اهدا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا باقری رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: سیده زینب میرجهانمرد بعد از به دنیا آوردن فرزندش با افت پلاکت شدید مواجه شد و با وجود اعزام به شیراز و تلاش پزشکان متخصص در بوشهر و شیراز دچار مرگ مغزی شد.

او افزود: خانواده این مادر با موافقت برای اهدای اعضای عزیزشان، مانع از داغدار شدن مادرانی شدند که فرزند بیمارشان در انتظار دریافت عضو هستند.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: دو کلیه اهدایی این بانو به آقایانی ۴۶ ساله از شیراز و ۳۷ ساله از دیلم، و کبدش به زنی ۳۴ ساله از تهران اهدا شد.

باقری گفت:در ماه گذشته شاهد مرگ مغزی سه جوان زیر ۲۰ سال در استان بودیم که همگی به دنبال تصادف اتفاق افتاده بود و به دلیل راضی نبودن خانواده‌ها بیش از ۲۰ عضو قابل‌اهدا که می‌توانست ۲۰ نفر را به زندگی برگرداند به زیرخاک رفت.

یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و پس آغاز مرگ مغزی ۱۴ روز برای موافقت خانواده با اهدای عضو فرصت وجود دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.