سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی همدان گفت: ۱۵ هزار و ۵۹ توان یاب بهزیستی استان در طرح توانمند سازی (سی بی آر) شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سیاوش رهبر, سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی همدان از شناسایی ۱۵ هزار و ۵۹ توان یاب بهزیستی استان در طرح توانمند سازی (سی بی آر) خبر داد و گفت: از این تعداد هشت هزار و ۴۰۰ نفر خدمات و مستمری دریافت می‌کنند.

طرح توانمندسازی یا سی بی آر (CBR) از سال ۷۴ و به منظور خدمات دهی بهتر به نیازمندان زیرپوشش بهزیستی در روستا‌ها با همکاری تسهیل گران محلی، بهورزان، دهیاران و سایر گروه‌های اجتماعی آغاز شده است.

او با بیان اینکه سی‌بی‌آر از طرح‌های کلیدی سازمان بهزیستی در بخش روستایی است که ۲ درصد از کل اعتبارات سازمان بهزیستی را به خود اختصاص داده است، تأکید کرد: خدماتی همچون حمایت‌های اجتماعی، کمک‌های استاد شاگردی برای پایداری و حفظ و آموزش شغل، مناسب سازی محل زندگی، حمایت‌های اجتماعی، کمک‌های موردی به مددجویان نیازمند در مناطق روستایی و محروم از خدمات ارائه شده در این طرح است.

سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: ارجاع به سطوح بالاتر دستگاه‌های دیگر و در اختیار گذاشتن لوازم کمک توانبخشی از دیگر خدمات این طرح است که در ۱۱ مرکز در استان به همت تسهیلگران و دهیاران و عضو شورای روستایی در روستا‌ها محقق شده است.

رهبر افزود: این مددجویان پس از طی مراحل مشاوره و خدمات تخصصی در منزل و مراکز می‌توانند در راستای توانمندسازی خود و خانواده گام بردارند.

او برگزاری چهار دوره آموزش روش‌های تسهیل گری با اساتید مجرب را نشانه عزم جدی مسئولان بهزیستی و داشتن برنامه اساسی برای این موضوع دانست و گفت: این دوره‌های آموزشی برای خدمت رسانی، آموزش آخرین روش‌های تسهیل گری و ارتباط با جامعه روستایی برای تسهیل گران میانی، محلی و داوطلبان محلی در شهرستان‌های کبودراهنگ، تویسرکان، نهاوند و همدان برگزار شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار