وحیدی در مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی گفت: یکی از کارکرد‌های مهم استانداران رفع موانع اقتصاد مردم پایه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، وحیدی وزیر کشوردر مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی در اراک گفت: یکی از کارکرد‌های مهم استانداران رفع موانع اقتصاد مردم پایه و به میدان آوردن مردم در حوزه اقتصاد است.

وحیدی با اشاره به اینکه با این کار که شعار سال است و رهبری برآن تاکید کردند محقق می‌شود افزود: اگر در اقتصاد دولت یک طرف و طرف مردم دیگر باشد طرف مردم مهمتر است.

او اضافه کرد: وظیفه ما رفع موانع در اقتصاد است، در زمینه بانک‌ها بخش زیادی از سرمایه‌ها مربوط به مردم است که با تشویق برای سرمایه گذاری در داخل و خارج باید مردم به میدان بیایند.

وزیر کشور بیان کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما با اراده و توکل مردم قابل رفع است و ظرفیت‌های بسیار بزرگی داریم که باید آن‌ها را نقد کنیم.

او ادامه داد: اقتصادی که مبلغ سنگین میلیاردی یارانه می‌دهد اقتصاد ضعیفی نیست، اما باید اصلاح شود و این مقدار یارانه پنهان که می‌تواند به نحو بهتری توزیع و هدفمند شود هم می‌تواند بهره‌وری را پایین می‌آورد و مشکلات فراوانی داشته باشد و هم اگر به جای خود صرف شود می‌تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد.

وحیدی گفت: در اقتصاد پیش رو باید محاسبه داشته باشیم و باید محصولاتمان در مقایسه با هزینه صرفه داشته باشد و خروجی بیش از ورودی باشد و این باید در محاسبات ملی و استانی مدنظر قرار گیرد و کمبود‌ها اصلاح شود.

او اظهارکرد: در کشاورزی هم با کشاورزی نوین و انتخاب محصول مناسب می‌توانیم ده‌ها میلیارد درآمد داشته باشیم و در حوزه گردشگری هم می‌توانیم با جذب یک میلیون تا دو میلیون گردشگر درآمد خوبی داشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: استان مرکزی باید رشد ۸ درصدی داشته باشد و استاندار به عنوان میدان دار باید تقسیم کار داشته باشد که هرکس چه سهمی می‌تواند از این نخ رشد اقتصادی داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه نمی‌شود و نمی‌توانیم از القائات شیطانی است که دشمنان می‌خواهند آن را به ملت ما بباورانند و ملت ما در برابر ان مقاومت کرده است افزود: دلاوران نیروی دریایی سپاه در موضوع کشتی نفتی ثابت کردند کاری که به ظاهر نشدنی است در عمل قابل انجام است و در اقتصاد هم همین است.

وحیدی ادامه داد: اگر از بهره وری در اقتصاد، فرهنگ کار، شناخت ظرفیت‌ها و بکارگیری دانش بهره بگیریم آن وقت خواهید دید که جمهوری اسلامی ایران به سرعت از این گردنه عبور خواهد کرد.

او گفت: وقتی استفاده از فناوری‌های جدید و دانش بنیان در صنایع بزرگ معنا پیدا کند می‌تواند موجب رشد پرسرعت ظرفیت‌های بزرگ تولید باشد و استاندار می‌تواند با همدلی و تلاش و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی استان را به سرعت متحول کند.

وزیرکشور بیان کرد: یاد شهدا و عطر وجود شهدا در استان مرکزی محفوف است و از ۷ هزارو ۱۰۰ شهید استان مرکزی که حاضر و ناظر هستند مدد می‌جوییم تا راه آن‌ها را ادامه دهیم که راه آن‌ها راه عزت کشور است، عزت کسانی است که پرچم‌های عدالت خواهی را در این کشور بلند کردند و راه‌های روشن آینده برای جمهوری اسلامی ایران کاملاً هویداست.

او گفت: آرزوی موفقیت برای همه داریم و درخواست قبول خدمات آقازاده استاندار استان مرکزی که به دنبال رشد استان و کاهش مشکلات مردم بودند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.