رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پیشرفت پرورش شتر در سطح استان یزد با برنامه ریزی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، وکیلی، رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پرورش شتر در استان یزد و به خصوص مناطق بیابانی کشور و دنیا مورد توجه قرار گرفته و نگهداری این دام به دلیل وابستگی نداشتن به نهاده‌های دامی، کاهش ارز را به دنبال دارد.

او بیان کرد: شتر ارزش غذایی فراوانی دارد و به میزان کم آب مصرف می‌کند که یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید شیر و گوشت را رقم می‌زند.

وکیلی گفت: دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه شتر باید با فعالیت کارآفرینان و فعالین این حوزه ارتباط داده شود که به همین دلیل رویداد ملی شتر برگزار می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: رویداد ملی و نوآوری، فناوری و کارآفرینی شتر ۱۹ آبان ماه امسال به صورت ملی و منطقه‌ای در شهرستان بافق و با حضور فعالان علمی و به همت مرکز تحقیقات شتر کشور در استان یزد برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: در حاشیه این رویداد در مورد دستاورد ها‌ی این دام نمایشگاه برپا می‌شود که سبب ارتباط بین شاغلین در این زمینه شده و  فعالان حوزه پرورش شتر با دستاورد‌های این حوزه می‌توانند تبادل و تفاهم نامه داشته باشند که برای زنجیره ارزش افزوده و رونق بیشتر این دام مفید است.

او ادامه داد: استان یزد در زمینه پرورش کبک و بلدرچین نیز سرآمد است و سیاست در حمایت از این بخش به خصوص در حوزه کشتارگاهی و صنایع تبدیلی وجود دارد.

وکیلی بیان داشت: در حوزه پرورش دام به خصوص دام‌های سبک پر بازده که در زاد و ولد و تولید شیر دارای ارزش افزوده بهتری نسبت به دام‌های سنتی هستند در استان به خصوص شهرستان‌های استان که دارای پتانسیل خوبی در این زمینه هستند، برنامه ریزی شده است.

این مسئول اظهار داشت: پرورش اسب استان یزد دارای رتبه کشوری است و مجتمع‌هایی برای توسعه این صنعت در استان یزد تعریف شده است، سال ۲۰۲۴ سال جهانی شتر نامیده شده که در حال حاضر برنامه ریزی برای برگزاری رویداد جهانی نیز در استان یزد صورت گرفته است.

لطفی رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز گفت: با احداث شرکت ها‌ی فناور و دانش بنیان که بر پایه دانش عمل می‌کنند می‌توان ارزش افزوده را در زمینه پرورش شتر افزایش داد حمایت‌هایی در زمینه استقرار مجتمع و واحد‌های پرورش و صنایع شتر برای فعالان این حوزه صورت گرفته است.

او بیان کرد: هدف از رویداد نوآوری، فناوری و کارآفرینی شتر هم رسانی بین عرضه فناوری و تقاضای فناوری است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.