رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ورود دام عشایر به مراتع مناطق قشلاقی استان را تا ۱۵ آذر ممنوع اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد حیدری رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه از نظر قانونی عشایر و روستاییان دامدار تا ۱۵ آذر حق ندارند دام‌های خود را در مراتع مناطق قشلاقی استان به چرا ببرند، گفت : ورود دام قبل از این زمان ممنوع بوده و با متخلفین برخورد می‌شود.

او با اشاره به مستقر بودن اکیپ‌های بازرسی پروانه چرا در سطح استان، گفت : توصیه می‌شود عشایر و روستاییان دامدار تا پیش از مهلت مقرر وارد مراتع مناطق قشلاقی نشده تا مشمول جریمه نشوند.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: ورود زودهنگام دام‌های عشایر می‌تواند به مراتع آسیب وارد کند.

حیدری سپس با بیان اینکه زندگی ۶۱ هزار خانوار دامدار در استان کرمانشاه مستقیما با مراتع در ارتباط است، گفت: استان کرمانشاه حدود ۱.۲ میلیون هکتار مرتع دارد که بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از مراتع این استان متراکم بوده و وضعیت خوبی دارند.

حیدری ادامه داد: بیش از ۴۷۰ هزار هکتار از مراتع استان کرمانشاه از نظر پوشش گیاهی نیمه متراکم بوده و بیش از ۵۵۰ هزار هکتار فقیر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.