زمین های کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد زیر کشت پاییزه رفتند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بويراحمد گفت: کشت پاییزه محصولات زراعی گندم، کلزا و جو در ۱۳۱ هزار هکتار از مزارع استان هدف گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عیسی راستین نسب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بويراحمد گفت: در صورت بارندگی های مطلوب امسال گندم آبی در ۲۰ هزار هکتار و دیم در ۸۰ هزار هکتار، جو آبی در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، جو دیم در۲۶ هزار هکتار و دانه های روغنی کلزا در سه هزار هکتار از مزارع  مناطق گرمسیری و سردسیری استان کشت می شود.

راستین نسب افزود: تاکنون گندم در ۳۰۰ هکتار، جو در ۱۷۰ هکتار و دانه های روغنی کلزا در ۴۰ هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد کشت شده است.

او ادامه داد: بذر و کود مورد نیاز کشت پاییزه در استان تامین شده و مشکلی از بابت ماشین آلات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

راستین نسب به بهره برداران توصیه کرد تا با استفاده از بذرهای اصلاح شده و با مصرف متعادل کود، رعایت اصول زراعی در مرحله کاشت، بیمه کردن محصولات به افزایش کیفیت محصولات تولیدی کمک کنند.

نیمه نخست امسال ۳۸هزار و ۷۵۲ تن گندم، افزون بر ۲۰ هزار تن جو  و هزار و۵۱۳ تن کلزا در مزارع کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده به دلیل خشکسالی نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالیانه ۹۷۲هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.