تلفات جدیدی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک از تاریخ ۹ آبان تاکنون در مازندران مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش  اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه ۷۴ راس کل و بز در استان بر اثر طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون تلف شده اند، گفت: تلفات جدیدی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک از تاریخ ۹ آبان تاکنون در مازندران مشاهده نشده است.

او افزود: پایش‌ها در مناطق مختلف استان همچنان در دستور کار قرار دارد.

محمدحسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز در این زمینه با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌های استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ضروری است، گفت: موردی از طاعون نشخوارکنندگان تاکنون در بین جمعیت واحد‌های دامی استان مشاهده نشده است.

او با اشاره به خطر سرایت طاعون به دامپروری استان، افزود: واکسیناسیون، یکی از مهمترین راه‌های مراقبت و پیشگیری از این بیماری در بین دامپروری است که دامپزشکی این آمادگی را دارد رایگان دام‌ها را واکسینه کند.

گلپایگانی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌میلیون راس از دام‌های کوچک بز و گوسفند در برابر این بیماری واکسینه شدند، گفت: دامداران باید توجه داشته باشند که حتی واکسینه نشدن یک راس دام هم می‌تواند سبب شیوع آلودگی شود در نتیجه باید با مراجعه به دامپزشکی شهرستان نسبت به تزرق واکسن رایگان دام خود اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تاکید بر اینکه دامداران از مراتع و چراگاه‌های مجاور مناطق حفاظت شده محیط زیست استفاده نکنند، افزود: همچنین دامداران در کنار توجه به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، با اکیپ‌های عملیاتی واکسیناسیون دامپزشکی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.