استاندار خوزستان گفت: مشکلات خوزستان بیش از این که محدود به اعتبار باشد به مسایل درون استانی که باید سازمان دهی شوند برمی‌گردد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان دوشنبه در نشست شورای اندیشه ورزی استان در استانداری خوزستان گفت: مسایل و مشکلات خوزستان قابل حل هستند و نیاز است برای حل آن‌ها تصمیم به موقع گرفته شود. اگر برخی مشکلات استان نیز نیاز به بودجه و اعتبار داشته باشند پیگیری می‌شوند.

او ضمن آسیب شناسی و ریشه یابی مشکلات استان افزود: مشکلات خوزستان بیش از این که محدود به اعتبار باشد به مسایل درون استانی که باید سازمان دهی شوند برمی‌گردد.

خلیلیان، خوزستان را استانی راهبردی که بر مسیر توسعه کشور تاثیرگذار است معرفی کرد و بیان کرد: هر چه خوزستان از توسعه بیشتری برخوردار باشد به روند توسعه کشور نیز کمک می‌کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده از نظرات نخبگان، اساتید و فعالان حوزه‌های مختلف در جهت بهبود و افزایش کارایی نظام مدیریتی استان بیان کرد: ضرورت دارد نخبگان مورد تشویق قرار گیرند تا در خوزستان بمانند و از این مسیر به توسعه استان کمک کنند.

این مقام مسئول نمایندگان استان را دغدغه‌مند و دارای ظرفیت دانست و گفت: از این ظرفیت کمک‌کننده می‌توان در جهت توسعه استان بهره برد از سوی دیگر اساتید دانشگاه، نخبگان، فرهیختگان و هیات‌های اندیشه ورز از جایگاه مهمی برخوردارند که به عنوان گروه‌های مرجع و پیشتاز در مسایل مختلف استان نقش تاثیرگذاری در توسعه استان می‌توانند ایفا کنند.

خلیلیان محرومیت زدایی، کاهش فقر و کاهش نرخ بیکاری را از اولویت‌های مهم استان خوزستان برشمرد و گفت: ابعاد مختلف توسعه روابط در هم تنیده‌ای دارند و تفکیک پذیر نیستند. زیربنای هر جامعه‌ای فرهنگی است، اما اگر سایر ابعاد مورد توجه قرار نگیرد بر آن تاثیر می‌گذارد و مشکلات فرهنگی و امنیتی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.