تاثیر تحریم‌ها را با اتکا به دانش و نوآوری می‌توان کاهش داد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت:با اتکا به دانش و نوآوری می‌توان بهره وری عوامل تولید و توان رقابت اقتصادی را ارتقا داد و تاثیرپذیری اقتصاد را از بحران‌های جهانی و پدیده‌هایی مانند تحریم‌ها کاهش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد کلامی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی روز دوشنبه در آئین گشایش نهمین نمایشگاه نواوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) در تبریز با بیان اینکه در سیر تکامل اقتصاد در ابتدا زمین و نیروی کار اصلی‌ترین سرمایه برای کار و تولید و ایجاد اقتصاد بودگفت:در حرکت تکامی بعد از قرن نوزدهم به انقلاب صنعتی و حاکمیت صنعت و سرمایه در اقتصاد می‌رسیم و کشور‌های دارای سرمایه پیشتاز می‌شوند، اما اکنون آنچه به کشور‌ها توان می‌دهد نوآوری و دانش است.

اوافزود: برای ورود به بازار‌های جهانی باید حرف جدید و کالای جدید داشته باشیم.

اوگفت: برنامه اصلی استان در راستای ایجاد اشتغال برای طبقه فرهیخته و دانشگاهی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و برنامه‌های مروج دانش و دانش محور است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد: در کنار فرش و خشکبار به عرصه صادرات دانش ورود کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.