مشارکت مردم در مدیریت شهری تقویت شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان گفت: مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری بسیار اثرگذار است و نیاز به تقویت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان  درآیین تودیع و معارفه شهردار میامی گفت: ارائه خدمات شایسته به مردم یکی از مهم‌ترین اقدام‌های شهرداری‌ها محسوب می‌شود که موجب اعتماد عمومی خواهد شد.

او گفت: مشارکت مردم در پرداخت به موقع عوارض در اجرای طرح‌های عمرانی موثر است.

شهاب تصریح کرد: بیشترین درآمد شهرداری‌ها از فروش و تراکم پروانه ساخت است که طی چند سال گذشته با کاهش شدید درآمد از محل صدور مجوز پروانه مواجه شدیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان گفت: منطقه میامی با منابع انسانی و طبیعی بالا ظرفیت زیادی برای توسعه دارد.

به گفته شهاب، مهاجرت از روستا‌ها به شهر علاوه بر این که مشکلاتی را پدید آورده است باعث شده از این منابع انسانی به خوبی استفاده نشود.

او با بیان اینکه جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها از مهم‌ترین وظایف مسوولان است ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی در روستا‌ها زمینه اسکان روستاییان را فراهم می‌کند.

شهاب با اشاره به اولویت‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم افزود: ارتقای وضعیت معیشتی مردم نیاز امروز کشور محسوب می‌شود که لازمه آن استفاده از تمامی ابزار دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان اظهار داشت: مبارزه با فساد از جمله تاکید‌های رئیس جمهوری به مسئولان است که این موضوع مهم با توسعه دولت الکترونیک امکان پذیر خواهد بود.

او ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم مشارکت شهرداری‌ها در احداث مسکن برای مردم است.

شهاب تصریح کرد: پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری، اولویت بندی در پرداخت به پیمانکاران، حسابرسی به موقع و ارایه مصوبات و تصمیمات هر شش ماه یکبار به مردم از مهمترین وظایف شهرداری محسوب می‌شود.

در این آیین از زحمات علی اکبر محمدی تقدیر و علیرضا رهبری با حکم استاندار سمنان به عنوان شهردار جدید میامی معرفی شد.

 علیرضا رهبری متولد ۱۳۴۶ و دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی است که معاونت اداره شرکت بازرگانی شیلات زیر مجموعه شیلات ایران، مدیرعامل شرکت توسعه عمران شهرک صنعتی فجر گرمسار، مشاور مدیر عامل شرکت طرح و ساخت آساکو، ارشناس بازرگانی شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان وابسته به آستان قدس رضوی از جمله سوابق اجرایی وی است.

رهبری با پنج رای کامل اعضای شورای شهر به عنوان شهردار میامی انتخاب شد.

کاروانسرای شاه عباسی، حمام و مسجد آقایان، محله عمارت، آب انبار آقایان، پخچال‌های قدیمی، برج‌ها و آسیاب‌های تاریخی در مسیر تفرجگاه سه چنار مکان‌های دینی و تاریخی میامی محسوب می‌شود.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام  / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.