جمهوری خواهان آمریکا در مجلس نمایندگان اعلام کردند قصد دارند تحریم‌های جدیدی را علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا وضع کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان به نورد استریم ۲ شهرت دارد. حالا جمهوری خواهان مجلس آمریکا تهدید کرده اند قرار است تحریم‌هایی را علیه این خط لوله انتقال گاز وضع کنند که ممکن است به ضرر متحدان اروپایی واشنگتن باشد.

شش قانونگذار مجلس آمریکا به رهبری جیم ریش، جمهوری خواه ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این پیشنهاد تحریم را در قالب اصلاحیه قانون مجوز برای دفاع ملی در صحن مجلس ارائه کردند.

این خبر در حالی منتشر شده که جو بایدن و آنگلا مرکل، رهبران آمریکا و آلمان در اوایل سال جاری میلادی توافق کردند اجازه فعالیت به خط لوله گاز نورد استریم برای انتقال گاز از روسیه به آلمان داده شود.

اوکراین، اما مدتهاست با پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا مخالف است، زیرا این گزینه موجب توقف انتقال گاز از اوکراین به اروپا می‌شود. این امر موجب می شود میلیارد‌ها دلار سود که از این طریق عاید کی یف می‌شد متوقف شود و به گفته مقامات این کشور امنیت انرژی اوکراین در معرض تهدید قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار