رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: عرضه قیر در بورس سبب شد تا قیمت قیر در هر تن به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان برسد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سیزدهمین همایش قیر و آسفالت که صبح امروز سه شنبه ۱۸ آبان ماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه راه یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور است که به طور مستقیم در رفاه و زندگی مردم تاثیر گذار است، گفت: بیش از صد هزار کیلومتر راه شهری و ۳۵ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که ارزش آن‌ها تا چند صد هزار میلیارد تومان می‌رسد که از این سرمایه گذاری باید نگهداری شود.

او ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخش قیر و آسفالت را راه اندازی کرده که اقدامات زیادی در حوزه قیر و آسفالت انجام داده است. این بخش اجزای موثری در حوزه روسازی راه را مورد توجه قرار داده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه کارخانه‌های قیر و آسفالت تحت کنترل این مرکز بوده که براساس آمار موجود ۱۸۱ واحد تولید قیر داریم که ۴۲ واحد تولیدی گواهی کیفیت از مرکز تحقیقات دارند، بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۳۵ کارخانه آسفالت داریم که ۵۰۹ واحد تولید آسفالت از مرکز تحقیقات، گواهی دریافت کردند.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ کارخانه‌های قیر به دلیل پایین بودن قیمت آماده تعطیل شدن بودند، گفت: در دهه ۸۰ با ورود قیر به بورس، هر تن با افزایش قیمت ۸۰۰ هزار تومانی همراه شد.

او ادامه داد: در حال حاضر قیر در هر تن به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن رسیده و معتقدیم هیچ کالایی به اندازه قیر افزایش قیمت نداشته است. آیا منابع مالی نگهداری راه‌ها به این اندازه افزایش یافته است؟ آیا سازمان راهداری بودجه نگهداری حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه کشور را دارد؟ عدم نگهداری راه‌ها به دلیل افزایش قیر است.

شکرچی زاده تصریح کرد: مسئولیت ما در برابر شهروندان نگهداری کیفیت راه هاست. اگر این کیفیت نزول پیدا کند، سهم راه‌ها از تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم، اکنون حدود ۱۰۷ هزار راه غیر روستایی و ۱۳۵هزار کیلومتر راه روستایی در کشور داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیر آسفالت ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.