رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه اعلام کرد جدایی غزه را از قدس و کرانه باختری نمی‌پذیریم..

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در غزه اعلام کرد نبرد اخیر با صهیونیست‌ها به خاطر قدس بود نه محاصره غزه. ما جدایی غزه را از قدس و کرانه باختری نمی‌پذیریم. درصورتی که اشغالگران به سیاست‌های کثیف خود در قدس ادامه دهند، منطقه همانند اسپند روی آتش باقی خواهد ماند.

وی در رشته توئیت‌هایی نوشت: ابتکارعملی بشردوستانه برای آزادی اسیران بیمار و سالخورده در ازای نشر اطلاعاتی درباره سربازان اسیر مطرح کردیم، اما اشغالگران آن را نپذیرفتند.

سنوار افزود: ما پرونده تبادل اسیران را از پرونده پایان محاصره جدا کردیم و به همه میانجی‌ها از جمله برادرانمان در مصر اطلاع دادیم مرتبط کردن این دو پرونده به یکدیگر امکان پذیر نیست. اشغالگران پرونده تبادل اسیران را معلق نگه داشتند و تلاش کردند این پرونده را به پرونده‌های بازسازی و لغو محاصره گره بزنند و به نتیجه نرسیدند.

وی اعلام کرد: رویارویی اخیر به خاطر قدس آغاز شد نه به خاطر محاصره غزه. ما جدایی غزه را از قدس و کرانه باختری نمی‌پذیریم. درصورتی که اشغالگران به سیاست‌های کثیف خود در قدس ادامه دهند، منطقه همانند اسپند روی آتش باقی خواهد ماند. از اسیرانمان که اعتصاب غذا کرده اند، حمایت می‌کنیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه تاکید کرد که اشغالگران برای پرداخت هزینه معامله تبادل اسیران آماده نیستند. ما برای تکمیل معامله تبادل اسیران نقشه راه ارائه کرده ایم و بر آن مصمم هستیم.

عضو ارشد جنبش حماس نیز پیش از این تصریح کرد اگر رژیم صهیونیستی حاضر به امتیاز دادن و پرداخت هزینه مبادله اسرا نباشد، نظامیان اسیرش روشنایی را نخواهند دید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار