معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا نسبت به نگهداری غیرمتعارف اموال گران بها توسط هموطنان در منازل هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سرقت منازل از عمده پرونده هایی است که تعداد تشکیل آن قابل توجه است و روزانه تعداد زیادی از سارقان منزل توسط پلیس دستگیر می شوند، اما موضوع اصلی که باعث ایجاد بستر مناسب برای سرقت سارقان از منازل می شود؛ غفلت و بی توجهی افراد نسبت به ارتقاء امنیت خانه هایشان است و در برخی موارد مشاهده می کنیم که مالک خانه ای صرفا به دلیل عدم تجهیز ملک خود به دوربین های مدار بسته، اموالش مورد سرقت متهمان قرار گرفته است، یا بعضا در پرونده ای شاهد این هستیم که مالباخته ای صرفا به دلیل نگهداری اموال گران بها آن هم به مقدار زیادی در منزل خود، مورد سرقت واقع می شود.

در پی تعدد وقوع سرقت اشیای قیمتی و ارزشمند هموطنان از منازلشان توسط سارقان در سراسر کشور به سراغ معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا رفته و در این باره با وی گفت‌وگو کردیم.

سرهنگ شهاب امینی معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه باید نسبت به ارتقای ضریب ایمنی منازل اقدامات ویژه‌ای توسط هموطنان صورت بگیرد، اظهار کرد: برخی شهروندان با وجود نگهداری مقادیر چشمگیری وجوه نقد، ارز، طلا و ... در منازل خود، از نصب یک سامانه هشدار دهنده ضد سرقت معمولی غفلت کرده و در صورت وقوع سرقت، دچار آسیب‌های مالی فراوان می‌شوند.

وی افزود: باید ارتقای فرهنگ استفاده از صندوق امانات، سپردن منازل به افراد قابل اعتماد در صورت انجام مسافرت و نصب تجهیزات ضد سرقت از قبیل دزدگیر، دوربین مداربسته و ...، در جامعه شکل بگیرد چرا که این موضوع به میزان قابل توجهی در کاهش آمار وقوع سرقت منازل تاثیرگذار است.

سرهنگ امینی تصریح کرد: کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به صورت مستمر و شبانه روزی در حال بررسی پرونده‌های مختلف هستند که در این بین، باند‌های سرقت منازل در سراسر استان‌های کشور منهدم و اعضای فعال این گروه‌ها دستگیر می‌شوند، در این بین کارآگاهان پلیس آگاهی اعضای چند باند حرفه‌ای سرقت منازل که در نقاط مختلف کشور به صورت سازمان یافته فعالیت می‌کردند را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که متهمان اقدام به سرقت میلیاردی از جمله سرقت وجوه نقد انواع ارز خارجی، اشیای قیمتی مانند طلا و جواهرات، ساعت مچی گران قیمت و سکه از منازل می‌کردند.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از هموطنان خواست که در صورت وقوع سرقت منزل، مراتب را برای پیگیری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند و تا زمان حضور کارشناسان بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی از جابه‌جایی وسایل، دست زدن به اشیاء و تردد غیرضروری در منزل پرهیز کنند.


بیشتر بخوانید

دستگیری سارق بنز سوار در شمال تهران/ توقیف خودروی لاکچری در اندرزگو+ تصاویر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار