مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مردم نوعدوست این استان هفت ماهه نخست امسال ۲۹ هزار و ۳۷ واحد خون به مراکز درمانی اهدا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، غلامرضا حامدی،مدیرکل انتقال خون لرستان  اعلام کرد: در این مدت ۲۶ هزار و ۱۷۸ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که منجر به ۲۲ هزار و ۶۷۱ مورد خونگیری شامل ۲۰ هزار و ۶۴۱ مرد و ۲هزار و ۳۰ زن شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر اهدا کننده مستمر خون هستند اظهار داشت: تمامی پروتکل‌های بهداشتی کرونا در مراکز خونگیری و انتقال خون انجام می‌شود بنابراین شهروندان می‌توانند بدون هرگونه نگرانی بابت انتقال ویروس، نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی افزود: همچنین در این مدت تعداد ۲۴۸ واحد پلاکت فرزیس (پلاکت جداسازی شده برای بیماران سرطانی) تولید شده است.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به کرونا نیز می‌توانند ۲۸ روز تا چهار ماه بعد از بهبودی با در دست داشتن مستندات لازم برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان مراجعه نمایند.

حامدی بدون اشاره به آمار دریافتی پلاسمای بهبودیافتگان کرونا بیان کرد: پلاسمای دریافت شده در لرستان از لحاظ کیفیت هیچگونه تفاوتی با سایر مناطق ندارد و هرچند این فرآیند در استان انجام می‌شود، اما ایجاد یک مرکز مجزا ضروری است.

بهبودیافتگان کرونا سیستم دفاعی طبیعی در برابر این ویروس را در خون خود (آنتی‌بادی‌ها) گسترش می‌دهند که آنتی‌بادی‌ها در بخشی از خون به نام پلاسما یافت می‌شوند، پلاسمای گرفته شده از خون اهدایی بیماران بهبود یافته، که حاوی آنتی‌بادی‌های کووید ۱۹ است می‌تواند به درمان مبتلایان کرونا کمک کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.